Zijn de online marketing-cursussen van AHcademy goed? Wij vertellen het je in onze review. Lees verder voor onze ervaringen met de Ahcademy van Advertising Heroes…

AHcademy van Advertising Heroes review

Bij Advertising Heroes kun je zowel terecht voor een social media strategie en een geheel reclameplan als dat je jezelf kunt laten trainen in social media. Waar je ook voor kiest, één ding is duidelijk: reclame is de specialiteit van Advertising Heroes.

Bovendien zijn de eisen die dit reclamebureau aan zichzelf stelt hoog. Zo heeft ieder lid van hun team minstens 5 jaar ervaring binnen hun eigen vakgebied. Dit geldt voor zowel hun schrijvers als online marketeers, fotografen, illustratoren, designers en nog veel meer.

Dankzij deze veelzijdigheid binnen hun team kan Advertising Heroes alles op het gebied van reclame. Veelzijdiger dan dit worden ze niet. Bovendien gelooft dit bedrijf in het doorgeven van kennis. Daarom kun je bij hen ook terecht. Hieronder bespreken we al deze facetten van Advertising Heroes in onze review.

Advertising Heroes: een veelzijdig reclamebureau

Advertising Heroes is het geesteskind van Jacarrino Dost. Dit allround reclamebureau kan jouw bedrijf verder helpen. Zowel op het gebied van social media als voor het opbouwen van een geheel reclameplan kun je bij hen terecht.

Ook hun cursussen zijn befaamd en hebben online goede recensies gekregen. Wij waren dan ook heel benieuwd en probeerde het zelf. Hieronder vertellen we je meer over de diensten die Advertising Heroes je te bieden heeft.

Social media strategie en creatie

Social media is groter dan ooit. Wie van ons heeft er geen account op Facebook? Daarnaast zijn social media sites zoals Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en diverse andere vergelijkbare websites ook ongelofelijk populair. Voor sommige mensen zijn deze websites zelfs hun primaire bron van nieuws en entertainment.

Doordat zoveel mensen tegenwoordig lid zijn van een social media site, bieden dergelijke websites enorm veel potentie aan bedrijven. Immers beschik je over deze site meteen over een enorm bereik door er zoveel mensen met accounts hierop te vinden zijn. Echter hebben andere bedrijven dit ook ontdekt en is de concurrentie groot. Hoe val je op dergelijke sites op?

Advertising Heroes helpt je bij het uitstippen van de juiste strategie die niet alleen een groot publiek zal vinden op social media, maar die tegelijkertijd ook past bij het DNA van je bedrijf. Niet ieder social media kanaal zal namelijk precies aansluiten op waar je bedrijf voor staat en wat het wil uitstralen.

Advertising Heroes komt altijd met een plan op maat voor jouw onderneming. Hiervoor zal content gecreëerd worden die exact aansluit op jouw huisstijl. Ze weten precies hoe ze jouw bedrijf moeten adverteren, onder meer omdat alle teamleden vele jaren aan ervaring op dit vlak hebben.

Met elke klant heeft het bedrijf 1 op 1 contact. Elk bedrijf krijgt zijn eigen social media manager. Bij hem of haar kun je terecht voor al je vragen. Er wordt ook een content kalender opgesteld, zodat je precies kunt zien wat er aan zit te komen. Hier kun je ook opmerkingen plaatsen.

Tevens kun je alles bij houden aan de hand van het rapport dat je om de 4 weken ontvangt. Zo blijf je compleet op de hoogte van hoe de social media strategie wordt opgebouwd en welke progressie er is gemaakt op dit vlak. Zo zal de social media presence van jouw bedrijf nog groter worden. Je kunt nu meer mensen bereiken en dat meer je aan het aantal bezoekers van je site, het aantal producten of diensten dat je verkoopt en je uiteindelijke winst en omzet.

Reclameplan

Voor elk bedrijf gaat Advertising Heroes op de bres als het gaat om reclame en communicatie. Hiervoor dien je te beschikken over een waterdicht plan. Een reclameplan, wel te verstaan. Een goed reclameplan begint met de correcte strategie. Advertising Heroes gebruikt hierbij hun eigen methodiek, die zich wel bewezen heeft in de praktijk. In totaal zijn er 3 stappen bij deze strategie.

Ten eerste is er de enquête. Hierin worden diverse vragen gesteld. De antwoorden op deze vragen zijn bepalend voor het maken van de strategie. Wie is de doelgroep en waarom kopen ze het product nog niet? Dit zijn voorbeelden van vragen die de revue kunnen passeren. Gebaseerd op deze enquête zal een passende strategie bedacht worden die niet alleen gefocust is op de doelgroep die men wil aanspreken, maar ook past bij de uitstraling van je bedrijf.

De volgende stap binnen deze strategie is het opstellen van een plan van aanpak. Het bedrijf beschikt nu over alle info die het nodig heeft om dit plan op te stellen. Dit plan is precies op maat. Niet alleen zie je welke stappen bij deze strategie horen, maar er wordt ook een tijdtabel opgesteld. Zo zie je meteen wat je kunt verwachten en op welke tijdstippen deze stappen worden uitgevoerd.

Hierbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van je onderneming. De klant is immers koning. Mocht het bedrijf dit willen, dan kan er een kritische blik geworpen worden op de huidige grafische vormgeving. Als het logo, de website en zelfs de gehele huisstijl geoptimaliseerd moet worden, dan kan Advertising Heroes dit voor je uitvoeren. De oplossingen zijn creatief. Advertising Heroes stelt ook meteen begrotingen op, zodat je weet wat de kosten zijn. Dat is wel zo helder.

Het plan van aanpak is duidelijk voor alle betrokken partijen. Nu is het tijd voor de laatste stap: uitvoeren en bijsturen. Advertising Heroes zet nu een aantal van hun specialisten met veel ervaring in om jouw reclameplan vorm te geven.

Het bureau is regisseur en controleur in één. Het levert je meer op dan een boodschap die staat als een huis. Je hele merk is nu voorzien van een solide fundament waarop je jaren kunt voort boorduren. Hierdoor is de kans groter dat je bedrijf de doelen haalt die het voor zichzelf gesteld heeft.

Je zou Advertising Heroes bijna kunnen typeren als je eigen externe marketing afdeling. Zo betrokken is dit bedrijf bij zijn klanten. Op dit vlak scoort het bureau dan ook enorm goed.

AH Academy trainingen

Voor de trainingen van Advertising Heroes moet je bij de AH Academy zijn, ook wel bekend als de AH!cademy. Hier kun je terecht voor zowel kortere trainingen als ware masterclasses. Deze cursussen worden gegeven door Jacarrino Dost zelf. Als geen ander heeft hij verstand van zaken en weet hij de leerstof op een leuke manier over te brengen op de cursisten.

Ook voor bedrijfstrainingen kun je bij de AH Academy terecht. Een 1 op 1 training kan zoveel mogelijk op je wensen worden afgestemd, waarbij je meer de keuze hebt welke onderdelen behandeld worden en welke topics weggelaten kunnen worden. Zo kun je een nog flexibelere vorm van training ontvangen. Qua trainingen kun je hierbij denken aan LinkedIn trainingen, Facebook Advertising of Social Selling. Er is veel mogelijk bij deze academie.

Daarnaast kun je gaan voor de trainingen of de masterclasses. Een goed voorbeeld hiervan is de Social Media Masterclass. Advertising Heroes is een specialist op het gebied van het opzetten van een social media strategie. Het zal je dan ooit niet verbazen dat je als ondernemer veel kunt leren van deze masterclass.

De resultaten spreken voor zich. Al na 4 weken stelt deze masterclass je in staat om je eigen social media campagne op te starten. De eerste resultaten zie je al na 8 weken. Wij kunnen bevestigen dat dit ook klopt. Deze masterclass is vooral interessant als je het gevoel hebt dat je meer kunt halen uit social media kanalen, maar je niet zeker weet hoe je dit aan moet pakken.

Conclusie

Als je het gevoel hebt dat er op het gebied van social media nog een hoop te winnen valt voor je bedrijf, zijn de trainingen van de AH Academy interessant voor jou. Natuurlijk kun je ook gewoon Advertising Heroes zelf inschakelen hiervoor, want door hun jaren aan ervaring op dit vlak weten ze precies wat jij als klant nodig hebt. Maar hun cursussen zullen je ook zeker vooruit helpen. Bekijk zelf eens hun aanbod en zie wat er mogelijk is.

Op jouw succes!