Hoe goed is het bedrijf Ecomtrics van Floris Zwolsman en Robin de Boer? Wellicht ken je ze van hun reclames op social media, maar zijn hun tools en trainingen voor dropshipping zinvol? Lees verder voor onze review en ervaringen over Ecomtrics…

Ecomtrics: een goed startpunt voor het starten van een online business?

Robin de Boer en Floris Zwolsman van Ecomtrics hebben zich in de afgelopen jaren volledig gericht op het ontwikkelen van de beste strategie voor het opzetten van een succesvolle online business. Alle ervaring en kennis die ze in die periode hebben opgedaan, delen ze nu in de vorm van coachingsessies en een online training. Wil jij hier meer over weten? Je leest het hier.

Over Ecomtrics

Robin de Bier en Floris Zwolsman hebben Ecomtrics opgezet met het doel om ambitieuze ondernemers te helpen bij het opzetten van een online business. Deze vorm van ondernemen is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden en dat is ook niet zo gek. Het is de ideale manier om te profiteren van dit digitale tijdperk en biedt je bovendien enorm veel vrijheid in bepalen van je werkuren. Wie wil er nou niet geld verdienen vanaf elke locatie met alleen een laptop en een internetverbinding?

Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Er komt een hoop bij kijken en je zult vooral in het begin veel tijd en geld moeten investeren om de onderneming succesvol te maken. Veel startende ondernemers maken hierbij teveel fouten, waardoor ze hun droom al snel weer moeten opgeven. Ecomtrics helpt je de valkuilen te omzeilen en direct door te gaan naar winstgevendheid.

Hierbij richten ze zich op drie belangrijke pijlers: e-commerce, educatie en funnels. E-commerce verwijst naar online handelen. Robin en Floris hebben bewezen strategieën ontwikkeld waarmee ondernemers hier optimaal gebruik van kunnen maken. Ze delen deze kennis in de vorm van educatieve blogs, video’s en trainingen. In deze hulpmiddelen wordt ook het nut van funnels besproken, die helpen bij het bereiken van een zo hoog mogelijke conversieratio.

Leer meer over dropshipping tijdens de training

Eén van de manieren waarop Ecomtrics jou kan helpen, is aan de hand van een online training. Tijdens deze training ligt de nadruk op dropshipping. Voordat we verder ingaan op de inhoud van de training, is het belangrijk om kort te bespreken wat dropshipping nu eigenlijk is.

Hoe gaat de methode van Ecomtrics nou precies?

Dropshipping is een term uit de e-commerce die verwijst naar het verkopen van producten zonder zelf een voorraad te hebben. In plaats daarvan maak je een afspraak met de leverancier of producent van de producten, die erop neer komt dat zij de producten rechtstreeks naar de klanten verzenden. Dit brengt een aantal voordelen met zich mee, zoals:

  • Jij hoeft je als ondernemer niet bezig te houden met het verpakken en verzenden van producten. De tijd en kosten die je hiermee bespaart kan je weer investeren in het uitbreiden van je bedrijf.
  • Je hoeft geen voorraad in te kopen, waardoor je niet het risico loopt dat je onverwacht blijft zitten met producten die je niet kunt verkopen.
  • Doordat je geen voorraad hoeft in te kopen, hoef je ook geen opslagruimte in te huren. Ook hiermee bespaar je dus de nodige kosten.

Toch zijn er ook minder positieve kanten van dropshipping, namelijk:

  • Ondanks het feit dat jij niet degene bent die de producten verpakt en verzendt, ben je wel verantwoordelijk voor dit proces. Wanneer de leverancier dus een fout maakt, ben jij degene die dit moet oplossen.
  • Het moet voor de leverancier natuurlijk wel de moeite waard zijn, wat met zich meebrengt dat je deze persoon een vaste vergoeding per verkocht product betaalt.
  • Je bent de controle over een deel van het proces kwijt. De leverancier bepaalt het tempo en jij hebt dus weinig te zeggen over zaken zoals de levertijd. Daarom is het belangrijk om goede afspraken te maken en een leverancier te kiezen die je kunt vertrouwen.

Al met al zijn er dus veel dingen om rekening mee te houden wanneer je besluit de methode van dropshipping te gebruiken voor jouw online onderneming. Gelukkig weten Robin de Boer en Floris Zwolsman van Ecomtrics hier alles van. Ze hebben al deze informatie verwerkt in een overzichtelijke en effectieve cursus, waarin je in korte tijd alles leert over het opzetten en runnen van een succesvolle onderneming.

Om je een beeld te geven van wat je kunt verwachten van de training, hebben we een aantal onderwerpen op een rijtje gezet die hierin worden besproken. Dit zijn onderwerpen zoals:

  • Product research: hoe vind je telkens weer de beste producten om te verkopen?
  • Automatisering: hoe kan je de dagelijkse werkzaamheden voor je onderneming zoveel mogelijk automatiseren?
  • Unieke funnel-methode: hoe bouw je een bedrijf op rondom jouw gekozen product?
  • Team en proces: hoe kan je een team en proces opbouwen en systematiseren?
  • E-mailmarketing: hoe kan je optimaal gebruikmaken van deze vorm van marketing bij het aantrekken van (nieuwe) klanten?
  • Bewezen brandingproces: hoe kan je jezelf en jouw merk het beste presenteren?
  • Marketing: hoe maak je de beste marketingvideo’s en -afbeeldingen om je omzet te verhogen?

Deze en nog veel meer onderwerpen worden gedurende negen weken uitvoerig besproken. Je profiteert ook van persoonlijke ondersteuning in de vorm van Q&A-sessies, recordings en toegang tot een exclusieve Facebook-groep. Wanneer je je inschrijft voor de online training, krijg je bovendien automatisch toegang tot het Ecomtrics Product Platform. Daar vertellen we je hieronder meer over.

Wat vinden wij nou van de inhoud van de Ecomtrics Dropshipping Cursus?

dropshipping-cursus-van-ecomtrics

Zijn wij enthousiast over de kwaliteit van de cursus van Ecomtrics of vinden we het een slap in elkaar gezette cursus? We hadden in ieder geval meer dan 70 video’s te bekijken die opgedeeld zijn in 9 weken.

Onze mening over de eerste week: je Dropshipping-webshop daadwerkelijk opstarten

We waren prettig verrast doordat we meteen met beide benen in de praktijk kwamen te staan. In deze eerste week gingen we daadwerkelijk onze webshop opzetten. Dit is een zeer waardevolle skill en asset om te hebben. Een goed begin van de cursus dus!

Onze mening over de tweede week: Product Research

Waren we nog steeds zo enthousiast in week 2? Ook hier werden we prettig verrast doordat we direct leerden om echt een goed product te vinden, zodat we een aantrekkelijk productaanbod zouden hebben waar mensen daadwerkelijk voor betalen. We vonden het leuk en krachtig om te zien dat Ecomtrics hierbij een eigen onderzoeksmethode heeft ontwikkeld.

Onze mening over de derde week: Funnels, funnels, funnels!

Oké, ondertussen zijn we echt wel verkocht. Nu leren we de #1 skill van het internet: het maken van funnels zodat je op de automatische piloot jouw klanten bij de hand neemt en ze allerlei dingen blijft verkopen. Prachtig! Dit gebeurt vooral middels goede, converterende productpagina’s. Je leert hoe je ze maakt en schrijft. Perfect!

Onze mening over de vierde week: Marketing

Wij zijn de kenners over marketing – en eerlijk gezegd moeten we bekennen dat dit een zwakke week was. Let op: marketing is niet hetzelfde als promotie. Marketing omvat het strategisch nadenken over je product, verkoopkanalen, prijs… én tot slot promotie. Ecomtrics heeft niet de academische visie op marketing. Dat is echter niet erg, want het aller belangrijkste was in de week daarvoor al behandeld: funnels!

Onze mening over de vijfde week: Facebook Business Manager

Wij vinden de Facebook Business Manager een gedrocht van een programma. Ook in onze omgeving weet eigenlijk niemand hoe dat ding precies werkt. Zelfs de doorgewinterde marketeers vinden het een draak van een programma. Daarom waren we zo blij dat de Ecomtrics-training hier zo goed op in gaat. We leerden het instellen van een retargeting-pixel en het instellen van een goede advertentie. Top! In de week hierna gingen we daadwerkelijk advertenties maken…

Onze mening over de zesde week: Introductie Facebook & Instagram Ads

Waar moet een advertentie aan voldoen? Hoe zorgt het voor resultaat? En aan welke richtlijnen moet je denken? Dit vonden we een erg complete week die antwoord gaf op al deze vragen.

Onze mening over de zevende week: Facebook & Instagram Ads opschalen

Dit is een belangrijke, diepgaande week. De jongens van Ecomtrics leerden ons krachtige technieken rondom retargeting, Custom audiences en lookalike audiences. Hier zit het grote geld in omdat dit mooi op te schalen is.

Onze mening over de achtste week: E-mailmarketing

E-mailmarketing is echt iets waar veel mensen tegenop zien. Daarom waren we erg te spreken over deze week. De docenten van Ecomtrics nemen je op simpele wijze mee in het opzetten van je totale e-mailmarketing zodat het lekker veel verkopen verzorgt voor jou.

Onze mening over de negende week: Automatisering

We waren tot nu toe erg enthousiast, maar de negende week is de kers op de taart. Dropshipping is namelijk perfect te automatiseren. Hierdoor ben je niet meer zoveel tijd kwijt aan je bedrijf. Deze module gaat daar op uitstekende wijze op in.

Als je bovengenoemde vaardigheden wilt beheersen zodat je een wintgevende dropshipping-webshop op gaat zetten, dan raden wij het volgende aan: >> Start hier met Ecomtrics! of leer de belangrijkste stappen in hun gratis online training.

Dit vonden we de 5 beste leerpunten uit de dropshipping cursus

dropshipping cursus ecomtrics

We waren echt heel blij dat deze cursus 5 essentiële skills behandelt waar écht het grote geld in te halen valt. Dit zijn niet zomaar wat lesjes, maar het zijn echt de skills waarmee je een expert wordt op het gebied van e-commerce – en specifiek gezien: dropshipping.

  1. Product Research. Dit is zo belangrijk omdat je hierdoor precies weet waar mensen gewoon al de portemonnee voor open trekken. Als je ontdekt dat er in Nederland per dag 1.500 portemonnees van zo’n 30 euro verkocht worden op internet, dan weet je dat er 45.000 euro per dag te verdienen valt in die markt. Daar zou je dan een mooie stuk van de taart van kunnen nemen met een goede portemonnee die jij zelf aanbiedt. Je hoeft dan slechts een online marktaandeel van 1% te hebben om al 450 euro per dag te verdienen met dat ene product. De onderzoeksmethode van Ecomtrics vinden we erg sterk en zelfs uniek.
  2. Funnels. Ja! Funnels! We zijn zo blij dat je precies leert hoe je funnels maakt in deze cursus. Want met funnels kun je daadwerkelijk wat verkopen. Funnels leiden de klant namelijk van pagina naar pagina zodat ze bij de hand genomen worden om iets te kopen. Erg waardevol!
  3. Adverteren op social media. Dit vinden we zo’n sterk punt van de cursus omdat je hiermee direct grote volumes kunt verkopen. Als je eenmaal snapt hoe het werkt, gaat dit veel voor je opleveren.
  4. Automatiseren en opschalen. Dit is de crème van iedere ‘freedom business’. Dropshipping leent zich hier uitstekend voor zodat jij straks ‘in je huge villa in Bali’ kunt zitten. Maar even zonder grap: dit kan absoluut.
  5. Branding. Als je zelf eens naar het communicatiemateriaal van Ecomtrics kijkt, wat valt je dan op? Ze komen nogal sterk over als merk. Dat komt door hun uitstraling. Wij konden hier echt wel wat van leren. Uitstekend dus!

Ecomtrics kortingscode

Ecomtrics biedt soms een speciale kortingscode/actieprijs in de vorm van een actiekorting van €3.003,00 bovenop de actieprijs. De korting wordt dan automatisch toegepast. Er is geen kortingscode die daarbovenop toegepast kan worden.

Ontdek ProductPlatform.nl van Ecomtrics

Het Ecomtrics Product Platform is speciaal ontwikkeld voor ondernemers met een online bedrijf. Op dit platform worden dagelijks nieuwe producten geplaatst die aan alle eisen voldoen om winstgevend te worden. Dit bespaart je een hoop tijd in het zoeken naar geschikte producten om te verkopen. Maar dat is nog niet alles.

Op het Product Platform vind je daarnaast namelijk ook kant-en-klare Facebook-advertenties, die je direct in kunt zetten om het product te promoten. Bovendien kan je per product gebruikmaken van aantrekkelijke en informatieve video’s en afbeeldingen en teksten die het product omschrijven. Oftewel, alles wat je nodig hebt om efficiënt en eenvoudig reclame te maken.

Het platform is zeer overzichtelijk opgebouwd, met onder andere de mogelijkheid om te zoeken op een bepaald product, specifieke filters toe te passen (zoals productcategorie, productprijs, aantal bestellingen en datum) en alle benodigde gegevens over een product naar keuze in één keer te downloaden.

Lijkt een lidmaatschap van dit platform jou wel wat? Dan kan je je hier voor slechts €29,- per maand voor aanmelden. En zoals gezegd krijg je dus gratis toegang als je je registreert voor de online training die we hierboven bespraken.

Boek een strategy call

Heb jij al een online onderneming opgezet, maar behaal je nog niet de resultaten die je voor ogen hebt? Dan is het misschien een goed idee om een strategy call te boeken. Tijdens deze call krijg je de mogelijkheid om een uur lang al jouw vragen te stellen aan Thomas, de ervaren coach van Ecomtrics. Hij helpt je bij alle onderdelen van jouw webshop en geeft informatie en tips die je direct kunt toepassen om jouw omzet en aantal klanten snel te verhogen.

Andere ervaringen over Ecomtrics

Ecomtrics heeft inmiddels ruim 750 actieve studenten. Alle studenten die nu en in het verleden gebruik hebben gemaakt van de diensten van dit bedrijf, hebben samen al meer dan €7.250.000,- verdiend met hun werkzaamheden. Bovendien zijn er al zo’n 190.000 producten verkocht. Ben jij benieuwd naar de ervaringen van de ondernemers die jou voorgingen? Neem dan eens een kijkje bij de reviews op de website. Hier delen mensen hun succesverhalen en leer jij meer over wat je nu eigenlijk kunt verwachten. Zo kan je vol vertrouwen investeren in de hulpmiddelen die jouw bedrijf naar het volgende niveau gaan brengen.

Neem vrijblijvend contact op

Als je nog vragen hebt over Ecomtrics, de training of andere beschikbare diensten, is het altijd een goed idee om even contact op te nemen. Dit kan op verschillende manieren. Ten eerste is het verstandig om de social media-kanalen in de gaten te houden. Ecomtrics is onder andere actief op Facebook, Instagram en Twitter. Hier worden regelmatig updates geplaatst over de trainingen en vind je bovendien meer informatie over wat je hiervan kunt verwachten. Het is ook een goede manier om contact te komen met andere ondernemers en ideeën uit te wisselen.

Stel je je vragen liever direct aan de experts van Ecomtrics? Dan kan je gebruikmaken van het contactformulier op de website. Je hoeft alleen maar even je naam, e-mailadres en berichtje in te vullen en het formulier te verzenden. Je krijgt vervolgens over het algemeen binnen een aantal uren een inhoudelijke reactie.

Op jouw succes!

Gerelateerd: lees verder...