Na onze marketingsuccessen is het tijd om hetzelfde aan jou te leren.
“Het is te wollig.” Dit kregen we wekelijks te horen van onze marketing-docenten tijdens onze academische marketingstudie. Deze boodschap houden wij levend in deze overvolle wereld vol misleidende goeroes met vage boodschappen en beloftes.
Als het om online marketing gaat, zie ik mensen zó vaak de fout ingaan… ze maken zichzelf gek met allerlei chique termen en jeukwoorden, terwijl het juist erg simpel is.
Graag neem ik je mee in mijn belevingswereld van online marketing. Tijdens en na mijn academische marketing-studieloopbaan ben ik verschillende webshops gestart om alles wat ik geleerd heb, direct in de praktijk te brengen. Nu werd het tijd om mijn successen en kennis over online marketing met jou te delen.
Onverbloemd advies over online marketing
In een tijd waarin iedere geloof-in-jezelf-goeroe met het grootste gemak met ‘business-advies' strooit zonder ook maar één eigen bedrijf met enige significatie te hebben, is het prettig om mensen te vinden die in het vak zijn opgegroeid en erin hebben gestudeerd.
Bij ons hebben we daadwerkelijk een academische marketingachtergrond en 10+ succesvolle eigen bedrijven en merken. Bedrijvenconsultant word je niet zomaar. De oprichter en hoofdredacteur – Rubin Alaie – heeft daadwerkelijk een bachelor in marketing en ondernemerschap. Zoek me gerust op Linkedin om mijn academische marketingachtergrond te verifiëren.
Rubin in Frankwatching
Rubin in IMU
Rubin bij Hugo Bakker
Succescasus Rubins b2c e-learningprogramma onder begeleiding van Jacko Meijaard
Geen advies vanuit de zijlijn: ik run mijn eigen webshops
Auteur Het NLP Praktijk Doe-boek (Softcover releasedatum: dec. 2021)
Oprichter grootste online NLP-platform Nederland: hetnlpcollege.nl
Ik heb een ‘harde' en ‘simpele' kijk op marketing. Ik hoor zo vaak de jeukzinnen als: ‘Ik moet naamsbekendheid hebben.' ‘Ik moet online aanwezig zijn.' Ten eerste: je moet niets. Ten tweede: naamsbekendheid en online aanwezigheid laten de schoorsteen niet roken.
Mijn motto is: kies één focus, zoals koud bellen, op beurzen staan, SEO, SEA of Social, en dan wordt jouw merk vanzelf beroemd. En met die online aanwezigheid & naamsbekendheid komt het vanzelf goed als je één online discipline kiest.
Voor mij is marketing hetzelfde als een spelletje spelen. Marketing gaat om doelen stellen en de cijfertjes langzaam maar zeker zien groeien. Denk maar aan het spelletje ‘Pokemon' of ‘Football Manager'. In die games heb je allerlei spelers in je bezit waarvan je de statistieken kunt zien groeien door ze te trainen.
En nu komt het: dat is hartstikke leuk, maar waarom zou je een spelletje spelen als je het ook ‘in real life' kunt spelen met je eigen bedrijf? Dat is precies hoe ik erin sta!
Lees verder over geld verdienen met het internet voor jouw bedrijf.
Onze beste adviezen, uitleg en tips hebben we voor je verzameld in de blog. Ook reikt onze landelijke redactie jaarlijkse awards uit aan marketingprofessionals met bijzondere prestaties.