Hard op marketing,
Zacht op de mens

Na succes met mijn eigen websites is het tijd om hetzelfde aan jou te leren.

Ik weet wat werkt

Tijdens en na mijn academische marketing-studieloopbaan ben ik verschillende websites gestart om alles wat ik geleerd heb, direct in de praktijk te brengen. Nu werd het tijd om mijn successen en kennis over online marketing met jou te delen.

Als het om online marketing gaat, zie ik mensen zó vaak de fout ingaan… ze maken zichzelf gek met allerlei chique termen en jeukwoorden, terwijl het juist erg simpel is.

Graag neem ik je mee in mijn belevingswereld van online marketing.

Rubin Alaie

Rubin Alaie

Onverbloemd advies over online marketing

Mijn motto: kies een focus

Ik heb een ‘harde’ en ‘simpele’ kijk op marketing. Ik hoor zo vaak de jeukzinnen als: ‘Ik moet naamsbekendheid hebben.’ ‘Ik moet online aanwezig zijn.’ Ten eerste: je moet niets. Ten tweede: naamsbekendheid en online aanwezigheid laten de schoorsteen niet roken.

Mijn motto is: kies één focus, zoals koud bellen, op beurzen staan, SEO, SEA of Social, en dan wordt jouw merk vanzelf beroemd. En met die online aanwezigheid & naamsbekendheid komt het vanzelf goed als je één online discipline kiest.

Marketing = Spelen

Voor mij is marketing hetzelfde als een spelletje spelen. Marketing gaat om doelen stellen en de cijfertjes langzaam maar zeker zien groeien. Denk maar aan het spelletje ‘Pokemon’ of ‘Football Manager’.  In die games heb je allerlei spelers in je bezit waarvan je de statistieken kunt zien groeien door ze te trainen.

En nu komt het: dat is hartstikke leuk, maar waarom zou je een spelletje spelen als je het ook ‘in real life’ kunt spelen met je eigen bedrijf? Dat is precies hoe ik erin sta!

 

Lees Deze Concrete Tips

Alle Tips & Uitleg

Lees verder over geld verdienen met het internet voor jouw bedrijf.

Naar de blog!

Mijn beste adviezen, uitleg en tips heb ik voor je verzameld in de blog.