Recentelijk zijn wij overgestapt op Kinsta webhosting voor al onze WordPress-websites. Valt het tegen of zijn wij tevreden met Kinsta? Hebben ze hun nogal hoge verwachtingen waargemaakt? We hebben kritisch gekeken naar het overstap-proces naar Kinsta, evenals de prestaties van onze websites op de Kinsta-servers. Tijd om onze ervaringen te delen, dus lees verder voor onze review

Trap niet in marketing- en verkooppraatjes

Marketing- en verkoopraatjes moet je nooit vertrouwen. Hopelijk wist je dat al. Bijna iedere hostingprovider roept maar dat ze ‘award winning’ support en ongeëvenaarde snelheden bieden. We waren dus huiverig om over te stappen naar Kinsta, omdat ze ook allerlei beloftes deden – maar dan nog eens extra zelfverzekerd…

Om maar met de deur in huis te vallen: de verwachtingen werden ‘gewoon’ waargemaakt

We kunnen er eigenlijk heel kort over zijn: we hebben de meest prettige migratie ooit gehad. Niks geen wachtrij in de support-chat. Niks geen doorverbinden naar ‘experts’. Zodra we een vraag stelden, kregen we praktisch zonder wachttijd direct hulp – en dat geldt nu we langer klant zijn nog steeds. We kregen altijd direct met de experts te maken en zij deden ook proactief een aantal stappen voor ons.

Onze 10 websites werden perfect gemigreerd door Kinsta en eenmaal op Kinsta waren al onze jarenlange server- en snelheidsproblemen verholpen waar we met onze vorige hostingprovider dagelijks te maken kregen.

Iets meer over Kinsta: wat is het?

wat is kinsta - review

Kinsta is een managed WordPress hostingprovider voor het hoge segment. Dat betekent dat Kinsta-klanten veelal website-eigenaren zijn die de allerbeste kwaliteit voor hun WordPress-website willen. Ook website-eigenaren met hoge bezoekersaantallen zoeken de diensten van Kinsta op.

Nu vraag je je misschien af wat ‘managed hosting‘ precies inhoudt. Daar vertellen we je in dit artikelen meer over. Bovendien gaan we in op de verschillende pakketten die Kinsta aanbiedt en hoe die jou kunnen helpen de mooiste websites te beheren.

Kinsta: het beste van managed hosting?

Een managed WordPress hostingprovider is een bedrijf dat jou helpt bij het hosten van je eigen website. In feite komt het erop neer dat alle ingewikkelde programmeringswerkzaamheden uit handen worden genomen, waarna alleen het beheren van de website nog bij jou ligt.

En dat is nu precies wat de meeste mensen fijn vinden. Dit geeft je namelijk de mogelijkheid om al je tijd te besteden aan je core business, waardoor je bijvoorbeeld precies in de gaten kunt houden wat jouw bezoekers interessant vinden, zodat je hier slim op in kunt spelen. Tegelijkertijd hoef je je geen zorgen te maken over onderhoudsproblemen, service en andere ingewikkelde zaken.

Kinsta doet dit in onze beleving uitstekend. Wij krijgen niet meer te maken met technisch gedoe: het enige wat we krijgen, is het simpele Mykinsta-dashboard dat we direct begrepen.

Hoe wij (bedrijvenconsultant.nl) bij Kinsta terecht kwamen

In 2012 startte ik op het hbo en al gauw begon ik van alles te ontdekken over marketing. Tijdens onze opleiding mochten we vanaf het begin zelf allerlei ondernemingen starten. Daarom startte ik een sieraden-webshop en een trainingsbedrijf.

De sieraden-webshop ging hard… en het trainingsbedrijf ging héél hard. Ik kreeg iedere week steeds meer reacties, comments, mailtjes, inschrijvingen en websitebezoekers. Al gauw kreeg ik 150.000 websitebezoekers per maand, waardoor de standaard-keuzes qua webhosting niet meer voldeden.

Onze problemen bij Siteground…

Toen ik op het begin bij de Startup- en GrowBig-pakketten van Siteground zat, was er nog niks aan de hand. Echter, de problemen begonnen toen ik zoveel websitebezoekers kreeg dat ik naar GoGeek – en daarna Cloud Hosting – moest. Vanaf de dag dat ik de upgrade kreeg, ontstonden er problemen.

Mijn website werd na die upgrades erg traag en kreeg op willekeurige momenten van de dag 500 internal server errors en 503 service unavailable errors. Iedere keer dat zo’n tien mensen tegelijk mijn websites openden, ontstonden deze problemen. Ook ontstonden deze problemen als ik even een pagina wilde bewerken of een plugin wilde uitschakelen.

Dus nam ik contact op met Kinsta – waarbij ik stiekem hoopte dat alles gewoon opgelost kon worden als ik naar Kinsta zou overstappen. Het was direct geruststellend om te horen dat Kinsta vaker meegemaakt had dat klanten hun kant op komen vanuit Siteground met deze of vergelijkbare fouten.

Kinsta benadert hosting heel anders dan de meeste hosting partijen – zo zijn RAM en CPU bij Kinsta volledig dynamisch en wordt dit automatisch opgeschaald als je sites meer nodig hebben. Daar betaal je niet extra voor. Daarnaast zit iedere site op een volledig geïsoleerde container met eigen resources die niet gedeeld worden. Dat betekent dat iedere site automatisch schaalbare resources heeft, én je nooit last hebt van andere sites, zelfs niet je eigen sites.

Bij Kinsta zou ik wat meer betalen, maar dan zouden al die problemen niet meer voorkomen. Prima natuurlijk – daarom keek ik ook naar Kinsta – en tot mijn verbazing werd ik niet ge-upselled maar werd me juist een veel geschikter pakket geadviseerd dat stukken goedkoper is dan wat ik eerst op het oog had. Maar goed, op prijs let ik niet. Ik wilde gewoon dat het probleem opgelost wordt.

De verbeteringen waren direct te zien

Vóórdat ik naar Kinsta ging – dus toen ik nog bij Siteground zat – liepen al mijn sites vast als 10-20 mensen tegelijk een pagina zouden laden. Maar nog erger: mijn website werd niet meer beschikbaar… Het verschil is bij Kinsta is echter overduidelijk.

Ik heb eigenlijk veel te lang gewacht met overstappen op fatsoenlijke hosting. De prijzen van Siteground Cloud Hosting waren achteraf gezien aan de lage kant, waardoor ik dus ook totaal niet genoeg power kreeg voor mijn websites.

Het belang van goede website-hosting

Als je als ondernemer meer klanten wilt aantrekken, is een goede, aantrekkelijke website vrijwel onmisbaar. Goede webhosting – met de nieuwste en krachtigste achterliggende techniek – is hier een belangrijk onderdeel van. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om hier zelf mee aan de slag te gaan, maar via het Kinsta-pakket wordt het allemaal voor je geregeld. Laat het technische aspect over aan professionals – en wat dat betreft ben je in onze ervaring bij Kinsta absoluut aan het juiste adres.

Hoe we besloten Kinsta een kans te geven: de algemene voorwaarden van Kinsta zijn erg prettig

Verderop in dit artikel bespreken we de verschillende webhosting-pakketten die Kinsta aanbiedt. Voordat we hierop ingaan, zijn er echter eerst een paar algemene voorwaarden die voor elk pakket gelden. Die hebben we hier op een rijtje gezet:

  • Je hebt altijd het recht om na 30 dagen je geld terug te vragen indien je niet tevreden bent met de service.
  • Je kunt gemakkelijk overstappen van het ene naar het andere pakket. Hierbij maakt het niet uit of het om een upgrade of een downgrade gaat.
  • Je ziet niet vast aan een vast contract.
  • Als je direct voor een heel jaar betaalt, krijg je twee maanden van dat jaar gratis.
  • Terugbetalingen worden direct verrekend.

Beschikbare pakketten

Bij Kinsta heb je de keuze uit maar liefst tien verschillende pakketten. We bespreken ze hier allemaal kort:

  1. Voor het Starter-pakket betaal je $30 per maand. Hiervoor krijg je 1 WordPress-installatie, 20.000 bezoeken, 10 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  2. Voor het Pro-pakket betaal je $60 per maand. Hiervoor krijg je 2 WordPress-installatie, 40.000 bezoeken, 20 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  3. Voor het Business 1-pakket betaal je $100 per maand. Hiervoor krijg je 5 WordPress-installatie, 100.000 bezoeken, 30 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  4. Voor het Business 2-pakket betaal je $200 per maand. Hiervoor krijg je 10 WordPress-installatie, 250.000 bezoeken, 40 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  5. Voor het Business 3-pakket betaal je $300 per maand. Hiervoor krijg je 20 WordPress-installatie, 400.000 bezoeken, 50 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  6. Voor het Business 4-pakket betaal je $400 per maand. Hiervoor krijg je 40 WordPress-installatie, 600.000 bezoeken, 60 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  7. Voor het Enterprise 1-pakket betaal je $600 per maand. Hiervoor krijg je 60 WordPress-installatie, 1.000.000 bezoeken, 100 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  8. Voor het Enterprise 2-pakket betaal je $900 per maand. Hiervoor krijg je 80 WordPress-installatie, 1.500.000 bezoeken, 150 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  9. Voor het Enterprise 3-pakket betaal je $1.200 per maand. Hiervoor krijg je 120 WordPress-installatie, 2.000.000 bezoeken, 200 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.
  10. Voor het Enterprise 4-pakket betaal je $1.500 per maand. Hiervoor krijg je 150 WordPress-installatie, 3.000.000 bezoeken, 250 GB schijfruimte en gratis SSL & CDN.

Voor alle pakketten geldt dat de weergegeven prijzen exclusief btw zijn en dat je maandelijks of jaarlijks kunt betalen. Heb jij meer nodig? Neem dan vooral eens contact op met de klantenservice voor meer informatie over de mogelijkheden.

Een leuke extra: je krijgt twee maanden van het jaar gratis bij jaarlijkse betaling. Zo betalen wij slechts 2.000 euro per jaar!

Nog een aantal gave verrassingen (dikke pluspuntenvoor Kinsta!)

Er zijn een aantal services die standaard zijn inbegrepen in alle bovenstaande pakketten, namelijk:

  • Je kunt zelf bepalen welk datacenter er wordt gebruikt. Hierbij heb je de keuze uit 23 regionale datacentra van Google Cloud Platform.
  • Je hebt 24/7 toegang tot deskundige support.
  • Je profiteert van een zwaarbeveiligd netwerk met de nodige firewalls, back-upprocessen, uptime-controles, beveiligingsprotocollen en nog veel meer.
  • Je hebt toegang tot een testomgeving, waarin je zelf kunt experimenteren met verschillende ideeën.
  • Het administratiepaneel van Kinsta – Mykinsta – is zeer overzichtelijk en bevat allerlei handige functies om het beheer van jouw website eenvoudiger te maken.

Meer gave kenmerken

Alle Kinsta-pakketten bevatten het volgende:

  • Gratis CDN, gratis Letsencrypt SSL, testomgevingen, automatische dagelijkse back-ups en de optie om op elk moment handmatige back-uppunten te maken.
  • Volledige paginacache op serverniveau om inhoud vrijwel onmiddellijk aan bezoekers te leveren.
  • PHP 7.2, 7.3 en 7.4.
  • Gratis hackfixes. Als de WordPress website van een klant wordt gehackt, repareert Kinsta deze met onmiddellijke prioriteit.
  • Regels en optimalisaties op serverniveau voor WooCommerce en Easy Digital Download-sites om klanten een betere check-outervaring te bieden.
  • MyKinsta-analyserapporten voor gegevensanalyse en prestatie-inzichten.
  • Alle Kinsta-pakketten worden geleverd met een of meerdere gratis premium migraties, uitgevoerd door hun expert supportteam. Kinsta heeft nu ook een aanbieding die onbeperkte gratis basismigraties van andere hosts aanbiedt.

Weer die marketingpraatjes… ze zijn bij Kinsta wél echt

Bovenop al deze uitstekende services, zijn er nog een aantal kernwaarden waar Kinsta voor staat. Zo staat gebruiksvriendelijkheid en power altijd voorop. Het Kinsta-team vindt het belangrijk dat jij geen ingewikkelde procedures hoeft te doorlopen om te kunnen profiteren van een snelle website. Alles is zo ontworpen dat jij snel en eenvoudig nieuwe wijzigingen door kunt voeren of statistieken kunt bekijken.

Daarnaast hebben ze ook gemoedsrust hoog in het vaandel staan – met op bepaalde tijden zelfs Nederlandstalige support. Bovendien hoef je je uiteraard geen zorgen te maken over onderhoudsproblemen en andere dingen die achter de schermen gebeuren.

Probeer de gratis demo

Twijfel je nog steeds over het gebruiken van de services van Kinsta? Probeer dan de gratis demo. Met een demo-account krijg jij de mogelijkheid om aan te geven wat je in gedachten hebt. De basisprincipes hiervan worden vervolgens doorgevoerd in de demo, zodat jij kunt zien wat je van de service kunt verwachten. Op basis hiervan kun je bepalen of Kinsta geschikt is voor jou.

Het aanvragen van een demo is heel eenvoudig. Op de website van Kinsta vind je een link die je doorverwijst naar een overzichtelijk inschrijfformulier. Hiermee maak je jouw persoonlijke account aan, waarna je aan de slag kunt met de demo. Het creëren van een demo-account is geheel vrijblijvend. Je zit dus niet automatisch aan kosten vast.

Hier vind je de demo >>

Support: niet weggemoffeld en we hadden nooit wachttijd

De support van Kinsta is echt uitzonderlijk. Ten eerste is het niet weggemoffeld. Je kunt de live-chat naar hartenlust direct oproepen. Ook de snelheid hadden we niet eerder meegemaakt. Wat er ook gebeurt, we maken er een screenshot van, we stellen onze vraag en we krijgen direct hulp.

Alle support-medewerkers van Kinsta zijn WordPress-ontwikkelaars, thema-ontwikkelaars, plug-in-ontwikkelaars of bijdragers aan de core van WordPress. Hun 24-uurs ondersteuning is bovendien 365 dagen per jaar beschikbaar voor alle Kinsta-klanten.

Reviews van anderen

Wij waren al direct overtuigd van Kinsta – en daarom zijn we dan ook nog altijd klant. Ook anderen lijken lovend te zijn over Kisnta. Zo heeft Kinsta een ongelooflijk goede Truspilot-score.

Ook op basis van onafhankelijke tests van Review Signal was Kinsta één van de best presterende WordPress-hosts. Voor vijf jaar achter elkaar heeft Kinsta de Top Tier WordPress Hosting Performance Award gewonnen. Ook vind je hier meer bekende reviews over Kinsta.

Datacenters

Dit was een van die leuke extra verrassingen van Kinsta: omdat wij websites hebben voor de Amerikaanse markt én websites voor de Nederlandse markt, hadden we heel veel baat bij aparte datacenters per webiste. Als we onze Amerikaanse site in Amerika zouden hosten en onze Nederlandse site in Nederland, gaan onze SEO-prestaties sterk omhoog.

Je kunt kiezen uit 20 datacenters voor je site. Elk van je sites kan een ander datacenter hebben, omdat we multiregionale implementaties gebruiken.

  • Het belangrijkste: Eemshaven, Nederland (Europa-west4)
  • Council Bluffs, Iowa, VS.
  • St. Ghislain, België
  • Changhua County, Taiwan
  • Sydney, Australië
  • Los Angeles (VS west 2)
  • The Dalles, Oregon, VS.
  • Salt Lake City, VS (vs-west3)
  • Ashburn, Virginia, VS.
  • Moncks Corner, South Carolina, VS.
  • São Paulo, Brazilië
  • Londen, VK
  • Frankfurt – Duitsland
  • Jurong West, Singapore
  • Sint-Petersburg (Rusland)
  • Mumbai, India
  • Montréal, Canada (Noord America-noordoosten1)
  • Hamina, Finland (Europa-noord1)
  • Hong Kong (Azië-Oost2)
  • Zürich, Zwitserland (Europa-west6)
  • Osaka, Japan (Azië-noordoost2)
  • Seul, Zuid-Korea (Azië-noordoost3)
  • Las Vegas, Nevada, USA (us-west4)

De infrastructuur van Kinsta

Het hostingplatform van Kinsta valt niet in een van de traditionele hostingcategorieën. Hun volledige infrastructuur is gebouwd op het Google Cloud Platform. Kinsta heeft het voordeel dat al je websites zich in een geïsoleerde container bevinden. Iedere container beschikt over alle benodigde softwarebronnen (Linux, Nginx, PHP, MySQL). De bronnen zijn 100% privé en worden met niemand gedeeld – zelfs niet met je eigen sites.

Waarom Kinsta zelfs beter is dan WP Engine, Siteground en Flywheel

Conclusie van onze review

Geloof het of niet: we zijn geen enkele drempel, ‘kan-niet’ of probleem tegengekomen als klant van Kinsta. Het product is top en de support zorgt ervoor dat er dingen gedaan worden en opgelost worden. Wij zijn tevreden en bevelen deze premium hosting absoluut aan als je het beste van het beste wilt voor jouw WordPress-website.

30 Dagen Geld-Terug-Garantie

Doordat Kinsta sterk achter hun kwaliteit staat, geven ze een prettige 30-dagen geld-terug-garantie zonder langlopende contracten.

Contact opnemen met Kinsta

Wil jij meer weten over wat Kinsta voor jou kan betekenen? Of heb je vragen over een specifieke service? Neem dan eerst eens een kijkje bij de sectie met veelgestelde vragen op de website. Er is namelijk een grote kans dat jouw vraag hierbij staat, waardoor je binnen no-time een duidelijk antwoord hebt.

Heb je dit geprobeerd, maar is er nog steeds iets niet duidelijk? Of wil je advies over welk pakket het beste past bij jouw voorkeuren? Dan kan je altijd contact op met de klantenservice. Hier zitten experts die precies weten waar ze het over hebben en jou kunnen helpen met het beste advies.

Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met Kinsta. Zo kan je een berichtje sturen via een van de sociale media-kanalen. Als je al een account hebt bij Kinsta, kan je via de MyKinsta-chat direct in contact komen met een medewerker. Hier vind je alle contact-opties.

Ook als je vragen hebt over een specifieke ervaring van ons als klant van Kinsta, kun je ons altijd mailen. Zie onze contactpagina.

Bekijk de pakketten van Kinsta

Check zeker even welk Kinsta-pakket interessant is voor jou. Alle hostingpakketten van Kinsta hebben 24×7-ondersteuning van hun ervaren WordPress-ontwikkelaars en -engineers. Chat met hetzelfde team dat de Fortune 500-klanten van Kinsta ondersteunt. Bekijk hier de pakketten van Kinsta.

Op jouw succes!


Gerelateerd: lees verder...