Wat zijn de ervaringen over Webwinkelkeur.nl? Wanneer jouw webshops een bekend keurmerk vertoont, gaan de conversies omhoog. Dat zijn de simpele wetten van het uitstralen van autoriteit. Wat is het beste en meest toegankelijke webwinkel-keurmerk? Lees verder voor onze review van Webwinkelkeur.nl.

Iedere webwinkel heeft autoriteit en social proof nodig

Wie als particulier bij een online webshop gaat bestellen die tot dan toe nog onbekend is, zal vermoedelijk als eerste kijken naar beoordelingen door anderen. Vervolgens komt het keurmerk aan bod. Het keurmerk van een webwinkel zegt iets over de betrouwbaarheid en de partij achter het platform.

Anderzijds kan ieder willekeurig persoon een keurmerk starten voor webwinkels, waardoor niet alle keurmerken even betrouwbaar hoeven te zijn. Een keurmerk dat inmiddels wel bekend én groot is geworden, is Webwinkelkeur.nl. Lees hier meer over de ervaringen met dit keurmerk.

Wat is Webwinkelkeur.nl?

Webwinkelkeur.nl is een online keurmerk voor webwinkels, oftewel webshops. Webwinkels met een officieel keurmerk staan doorgaans garant voor een betrouwbare service. Ze hebben algemene afspraken gemaakt met bijvoorbeeld de Consumentenbond, en hier worden zij dan ook periodiek op getoetst.

Een keurmerk kan door die periodieke toetsingen komen te vervallen, mochten partijen zich niet meer aan de gemaakte afspraken houden. Een keurmerk voor webwinkels mag je daarom zien als een middel om de individuele consument te beschermen tegen onfrisse partijen op het internet.

Het keurmerk verhoogt de conversie van webshops

Vraag je WebwinkelKeur aan en verhoog je conversie. Verhoog de conversie van je webwinkel zichtbaar met een webwinkel keurmerk. De kosten bedragen slechts 8,95 euro per maand, daarmee is het keurmerk snel terug verdiend. Het is erg eenvoudig om je aan te melden. Zodra je begint, krijg je een geschillencommissie, klantervaringen, inkoopkortingen en alles wat andere keurmerken ook bieden. Dit slechts voor € 8,95 per maand. Hiermee is Stichting WebwinkelKeur hét keurmerk voor elke webwinkel.

Is Webwinkelkeur.nl een ervaren speler? Wat is hun doel?

Webwinkelkeur.nl is het bedrijf achter WebwinkelKeur. Dit is een officieel keurmerk opgericht in 2010 door Marcel Landeweerd. In die tijd had hij een aantal webwinkels onder zijn hoede, en hij was ontevreden over het aanbod van keurmerken voor webshops op dat moment.

Het doel in 2010 was om een betaalbaar keurmerk op te zetten, met meer transparantie en zekerheden vanuit de markt. Inmiddels is WebwinkelKeur gegroeid, en heeft het niet alleen een eigen certificering voor webshops, maar ook uitgebreide klantbeoordelingen en bemiddeling bij zakelijke en particuliere geschillen.

Overnames in binnen- en buitenland

WebwinkelKeur is niet het oudste keurmerk in de branche, maar het is in korte tijd flink gegroeid. Dit is onder meer te zien aan de overnames van het bedrijf achter WebwinkelKeur in binnen- en buitenland. Zo heeft dit keurmerk inmiddels Friendlyshops en het Keurmerk Veilig Winkelen overgenomen. Ook is het de samenwerking aangegaan met het in Utrecht gevestigde The Feedback Company.

Als impuls voor de betrouwbaarheid van het WebwinkelKeur keurmerk, heeft het zich enkele jaren geleden als eerste Nederlandse partij aangesloten bij het pan-Europese EMOTA-keurmerk. Dit prestigieuze keurmerk heeft overigens helaas opgehouden te bestaan sinds 1 januari 2020. Webshops aangesloten bij WebwinkelKeur die nog gebruikmaken van het EMOTA-keurmerk, dienen deze dan ook van de website te verwijderen. Wel zijn er genoeg vervangende acties bij Webwinkelkeur.

Tweezijdige beoordeling op kwaliteit

Veel keurmerken voor webshops worden afgegeven door één partij. Omdat ieder willekeurig persoon een eigen keurmerk mag introduceren, is het niet altijd even duidelijk welke partij er schuilgaat achter het keurmerk. Dat is niet transparant én niet betrouwbaar voor de klant. Reden genoeg voor de introductie van WebwinkelKeur. Dit keurmerk is door Marcel Landeweerd opgericht vanuit het werkveld, en heeft als doel de transparantie rondom de totstandkoming van het keurmerk te vergroten.

Een middel om dit te bereiken, is door te kiezen voor een tweezijdige beoordeling van webshops: één door het centrale orgaan boven WebwinkelKeur, en één vanuit de consument.

Een dubbele beoordeling dus, en dat geeft meer zekerheid. Er is sprake van transparantie over het hoe en waarom bij de toekenning van een keurmerk, en er is van twee onafhankelijke kanten gekeken naar de prestaties van een webshop.

Daarnaast is het keurmerk voor webshops zelf niet zo duur als vergelijkbare keurmerken, waardoor ook kleinere webshops sneller toegankelijk zijn voor het toekennen van het keurmerk ‘WebwinkelKeur’.

Het logo van WebwinkelKeur: herkenbaar voor de consument?

webwinkelkeur logo herkenbaarheid

Sommige keurmerken op het internet en in de praktijk zijn goed te herkennen aan specifieke kenmerken. De kans dat jouw klant het logo van WebwinkelKeur nog niet kent, is klein. Deze heeft een roze wolkje, met een wit vinkje erin én de tekst Webwinkel en KEUR onder elkaar. Subtiel en betrouwbaar.

Ruim 6.000 webshops zijn inmiddels al aangesloten bij dit keurmerk, welke zichzelf omschrijft met de volgende termen: toegankelijke prijzen, innovatief keurmerk en compleet reviewsysteem. Dit maakt van WebwinkelKeur een goed alternatief voor de grotere Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk.

Wat zijn de voordelen van WebwinkelKeur?

Zie je als consument het logo van WebwinkelKeur staan bij een webshop, dan weet je dat je bent verzekerd van een aantal belangrijke voordelen. Deze hebben onder meer betrekking op:

  • Transparantie in het bedrijf achter de webshop (KvK goed vindbaar, adresgegevens correct).
  • Altijd 14 dagen bedenktijd na een aankoop.
  • Binnen 14 dagen je geld terug bij een retour.
  • Webwinkel heeft ingestemd met een uitgebreide gedragscode.

WebwinkelKeur heeft daarnaast nog de beschikking over reviews door echte klanten. Zo weet je als consument precies waar je aan toe bent, wie je voor gingen en wat je kunt verwachten.

Geschillen met de consument of webshop

Hoe goed een webshop ook zijn best doet, een geschil kan vroeg of laat ontstaan. Geschillen zijn lastig, zeker omdat veel zich online afspeelt. Bij WebwinkelKeur zet men uitgebreid in op een correcte behandeling van geschillen tussen de consument en webshop. Hiervoor zijn speciale procedures opgesteld, waardoor beide partijen exact weten waar ze recht op hebben, en of er ook verplichtingen zijn. Een betrouwbare manier van zaken doen.

Zekerheid voor webshops en klanten

Een keurmerk is niet altijd 100% waterdicht als het gaat om de betrouwbaarheid. Geschillen zoals hierboven beschreven, worden doorgaans opgelost bij De Geschillencommissie voor online winkels. WebwinkelKeur heeft ervoor gekozen zich hier (nog) niet bij aan te sluiten. Zodoende ben je bij geschillen afhankelijk van de correctheid van dit merk. Wil je weten in hoeverre WebwinkelKeur op zichzelf betrouwbaar is? Check dan de meest recente reviews van eigenaren van webshops, welke een beoordeling hebben gegeven over het WebwinkelKeur keurmerk.

Wat zijn de kosten van Webwinkelkeur? Start hier (tip!)

De kosten van Webwinkelkeur zijn erg vriendelijk. Hier vind je alle info. Verhoog de conversie van je webwinkel zichtbaar met een webwinkel keurmerk. De kosten bedragen slechts 8,95 euro per maand, daarmee is het keurmerk snel terug verdiend. Het is erg eenvoudig om je aan te melden. Zodra je begint, krijg je een geschillencommissie, klantervaringen, inkoopkortingen en alles wat andere keurmerken ook bieden. Dit slechts voor € 8,95 per maand. Hiermee is Stichting WebwinkelKeur hét keurmerk voor elke webwinkel.

Op jouw succes met e-commerce!