Laatst overtuigden de verkopers van IMU ons om Plug & Pay aan te schaffen. Was Plug & Pay een goede keuze voor de betaalpagina’s van onze websites? Is het de investering waard om deze tool te gebruiken, die ontwikkeld is door het Nederlandse bedrijf IMU? Wij onderzochten het door onze producten met Plug & Pay te verkopen en onze resultaten te delen. Lees deze review verder voor onze eerlijke mening en ervaringen over Plug & Pay.

Wij bespreken in deze review onze resultaten met Plug & Pay

onze ervaringen met plug and pay

Op aanbeveling van de IMU-verkopers hebben wij de checkout-pagina’s van een van onze websites vervangen door Plug & Pay om erachter te komen of we hier meer resultaten mee behalen dan voorheen. Hoe goed presteert deze betaalpagina-software voor ons? Inmiddels zijn onze eerste testresultaten binnen.

Verderop in deze review kun je zien welke van onze producten we getest hebben door ze te verkopen met deze tool. Overigens gebruiken we Plug & Pay nog steeds, dus dat zou alvast iets kunnen verklappen over hoe het ons was bevallen. De grootste vraag voor ons was in ieder geval: gaan we de maandkosten van Plug & Pay terugverdienen?

Je bent nu wellicht ook al enthousiast over Plug and Pay. Gelukkig hoef je niet op de mooie ogen van Martijn, Tonny of de IMU-verkopers af te gaan: je kunt het gratis uitproberen zodat je de instellingen kunt testen – en misschien ook wel een test-campagne.

Wat is Plug & Pay van IMU?

Plug & Pay is een tool voor iedere website waar iets online betaald kan worden: deze tool zorgt ervoor dat het betaal-proces op jouw website zo soepel mogelijk – en dus zo winstgevend mogelijk – verloopt. Op de website van Plug & Pay wordt de tool dan ook simpelweg beschreven als ‘betaalpagina’.

Let op: Plug & Pay is dus géén volledig webshop-systeem. Plug & Pay neemt alleen het checkout-gedeelte – dus het betaalgedeelte – voor zijn rekening. Je moet nog altijd zelf zorgen voor een mooie productgalerij en verkooppagina’s. Dat kan bijvoorbeeld met Woocommerce, Leadpages of een mooie Divi-pagina. Plug & Pay neemt de boel pas over zodra iemand klikt op ‘in winkelwagen’.

Plug & Pay is óók géén kant-en-klare ‘Plug & Play’ voor jou als ondernemer. Je hebt nog altijd aardig wat dingetjes in te stellen als je Plug & Pay gebruikt – maar dat is logisch en dat kun je ook niet volledig wegnemen. De naam Plug & Pay slaat vooral op het gemak voor jouw klanten: zodra ze op ‘in winkelwagen’ klikken, zijn ze nog maar één stapje verwijderd van de daadwerkelijke aankoop.

De kosten van Plug & Pay & verdienden wij het terug?

plug and pay prijzen

Plug & Pay kost 49 euro per maand. Dit is het standaard Premium-abonnement. Daarnaast is er een versie van 175 euro per maand – Ultimate – waarmee een affiliate marketing-module wordt toegevoegd. Hoewel we die affiliate marketing-module briljant ontworpen vinden, gaan we in dit artikel vooral in op de normale versie van 49 euro per maand.

Er is een leuke korting van twee maanden als je een jaar vooruit betaalt, waardoor de maandprijs lager uitkomt en je maar 497,- per jaar betaalt. Wij kozen er al gauw voor om een jaar vooruit te betalen nadat wij na één maand al overtuigd waren van de extra omzet die Plug & Pay ons oplevert.

Plug&Pay Premium

Je kunt bij Plug&Pay kiezen tussen een Plug&Pay Premium en een Plug&Pay Ultimate pakket. Qua functionaliteiten is de affiliate marketing-module het enige verschil tussen Ultimate en Premium. Het Premium-pakket biedt je dus gewoon alle gebruiksvriendelijk templates, de beschikking over upselling en salestriggers, een abonnementenmodule, de module voor facturen en exports en de mogelijkheid tot splittesting.

Je kunt met Plug&Pay Premium maximaal 250 transacties per maand uitvoeren zonder extra kosten. Om gebruik te kunnen maken van Plug&Pay Premium betaal je €497 per jaar of €49 per maand. Heb je het limiet van 250 transacties binnen een maand bereikt? Dan kun je voor €9,95 100 extra transacties kopen.

Plug&Pay Ultimate

Wil je ook gebruik maken van affiliate marketing en geen limiet op het aantal transacties? Kies dan voor Plug&Pay Ultimate. Je ontvangt dan naast affiliate marketing en een onbeperkt aantal transacties alle modules van Plug&Pay Premium. De prijs van dit pakket bedraagt €1.750 per jaar of €175 per maand.

Plug&Pay Trial

Wil je Plug&Pay eerst even uitproberen voordat je tot aanschaf over gaat? Dan kun je nu de eerste twee weken (14 dagen) van Plug&Pay gebruikmaken tijdens een gratis proefperiode. Zo kun je alle functies van de betalingspagina uitproberen zonder dat je ergens aan vast zit. Na de gratis proefperiode sluit je een Plug&Pay Premium of Ultimate account voor een jaar of een maand af.

Welke producten verkopen wij zelf met Plug & Pay (inclusief de 1-click-upsell)?

upsells

Wij beheren meerdere websites – en op een van die websites hebben we momenteel Plug & Pay lopen. We hebben zelf Plug & Pay uitgebreid uitgetest door ons audioboek van 147 euro en ons e-boek van 47 euro ermee te verkopen. Door Plug & Pay op die ene website van ons uit te testen, konden wij erachter komen of Plug & Pay zijn geld waard is…

Is Plug & Pay het geld waard? Onze ervaring na enkele dagen (screenshot uit ons dashboard)

kassakoopjes resultaat plug and pay

Toen we nog maar een paar dagen in onze proefperiode zaten, konden we al concluderen dat alleen al de kassakoopjes-functie – na aftrek van btw – onze investering 3x heeft terugverdiend. En dat was nog maar in de eerste paar dagen van de maand…

Natuurlijk stelt 130 euro niet bepaald veel voor, maar we laten dit alleen zien om een punt te maken: je verdient Plug & Pay altijd terug als je al zo’n 45 euro per maand extra verkoopt… en het is bijna onmogelijk dat dat niet gebeurt.

Voordat we de keuze maakten om Plug & Pay uit te proberen voor de verkoop van onze producten, hadden we echter hevige twijfels over de prijs. Immers, er zijn ook gewoon (veel) goedkopere manieren om je producten online af te laten rekenen.

Waarom zou je 49 euro per maand betalen voor Plug & Pay om deze upgrade aan jouw webshop/website toe te voegen? IMU noemt een aantal redenen, maar in onze beleving zijn er maar vijf redenen die de absolute USP’s zijn die nooit eerder vertoond zijn:

  • De +- 15 kooptriggers gebaseerd op neuromarketing, waardoor je klanten veel makkelijker hun aankoop voltooien. Wil je al die elementen zonder Plug & Pay implementeren, dan ben je heel veel geld extra kwijt aan ontwikkelaars en add-ons voor Woocommerce. In de volgende paragraaf gaan we dieper in op die triggers.
  • Kassakoopjes die zomaar toegevoegd kunnen worden aan een bestelling. Briljant. Je raapt hiermee gratis geld op.
  • One Click Upsell. Dit is een primeur. Zodra je klant een aankoop heeft voltooid en de bedanktpagina heeft bereikt, kan je klant met een click nog een aankoop doen zonder de gegevens opnieuw te hoeven invullen en zonder weer door het betaalproces te gaan. Niet meer de bankpas-lezer gebruiken of inloggen in internetbankieren. Het is bijna niet voor te stellen maar het kan dus.
  • Facturen! Wij waren opgelucht dat die er gewoon bij zitten. Je klanten krijgen automatisch een factuur. Dat zit niet standaard in Woocommerce.
  • Abonnementen oftewel gespreid betalen. Het is met andere tools over het algemeen moeilijk om doorlopende betalingen te bewerkstelligen omdat veel betalingstools dat niet standaard hebben. Plug & Pay biedt die optie wél! Een uitkomst voor ondernemers die doorlopende inkomsten willen door middel van abonnementsvormen.
  • Oh, en we kwamen nog een leuke verrassing tegen waar niet mee geadverteerd wordt: Plug & Pay stuurt de afhakers – de ‘abandoned carts‘ – automatisch herinneringsmails met direct een handige betaal-link zodat ze de laatste stap alsnog kunnen afmaken. Daarmee rapen we zomaar extra omzet op.

Zijn alle bovenstaande dingen die 49 euro per maand waard? Voor ons was het overduidelijk: alleen al doordat we één keer een kassakoopje van 47 euro verkochten, haalden we het geld er makkelijk uit. Het gaat hier om de belangrijkste pagina op je website. Daar mag zeker in geïnvesteerd worden.

Bovendien: voor al die Woocommerce-addons ben je veel meer kwijt. En je kunt dan niet eens de dingen doen die je met Plug & pay kunt doen.

Er zitten ongeveer 15 neuromarketing-triggers in Plug & Pay

plug and play neuromarketing van imu

Hierboven zie je een screenshot van een van onze producten dat we via Plug & Pay besloten te verkopen. Onze omzet verdrievoudigde dankzij de neuromarketing-triggers die het conversieproces zo soepel mogelijk maken:

  • Alle ‘conversie-killers’ zijn uit het betaalproces gesloopt. Dat zijn vaak onnodige elementen, waaronder het menu, de footer en onnodige invulvelden.
  • Schaarste en social proof zijn ingebouwd als beïnvloedingswapens om je online sales drastisch te verhogen: een aftel-timer en extra bevestigende testimonials onderaan.
  • De beroemde 1-klik upsell en kassakoopjes voor meer omzet.
  • Allerlei afleiding wordt geëlimineerd, zoals je menu.
  • Alleen de gegevens die echt nodig zijn, worden genoteerd.
  • Bij de betaalknop worden de laatste risico’s weggehaald door de veiligheid van de betaling te garanderen en een garantie te vermelden.
  • De optie voor betaling in termijnen voor meer verkopen.
  • De optie om een kortingscoupon al voor je klant te verwerken. Hiermee voed je namelijk de ‘Optimism bias’ van je klant (zoeken naar redenen om optimistisch te zijn).
  • Nog eens extra de USP’s noemen.
  • En zo zijn er nog een handvol elementen die de ‘koopknop in het brein’ nog meer activeren.

Het hele punt van al deze features is niet om je te overweldigen. Je hoeft namelijk weinig tot niets te doen om al die features te activeren. Al deze elementen zijn automatisch verwerkt in de templates. Je hoeft dus niet zelf te kunnen ‘conversie-optimaliseren’.

Super strak en simpel ontwerp – ook voor admins

review plug and pay van imu

Zoals je hierboven kunt zien, besloten we een audioboek van 147 euro te verkopen via Plug & Pay. Doordat de betaalpagina nu zo’n simpel proces is geworden – met zo min mogelijk drempels – is onze verkoop flink omhoog gegaan.

Eigenlijk is het belachelijk simpel: menu’s weg, afleidingen weg, overbodige velden weg… en dan blijft er nog maar heel weinig over. Dat is precies wat nodig is om een succesvolle aankoop te kunnen doen.

En niet alleen de betaalpagina’s vinden we wat dat betreft geslaagd: ook het admin-gedeelte is erg simpel te begrijpen. Het is simpel ontworpen waardoor we direct onze weg konden vinden in het admin-gedeelte. Complimenten.

Voordat we doorgaan met de review: probeer Plug & Pay gratis uit

We komen nog bij onze conclusie, waarin we onder andere vertellen of de verkoop van onze producten daadwerkelijk is gestegen dankzij Plug & Pay – en of het de investering waard is geweest voor ons.

Ondertussen hebben we een handige tip: je kunt de hele tool gratis volledig testen. Nou ja, het kost 1 euro. Ontdek de complete tool hier gratis of ga voor de laagste prijs hier volledig aan de slag.

Voor- en nadelen van plugandpay

Plug&Pay is software die het makkelijker maakt om betaalopties toe te voegen aan je bedrijfssite… maar dan wel op een manier waardoor mensen veel makkelijker hun aankoop afronden. Als je als ondernemer een online afrekenpagina hebt, wil je natuurlijk dat mensen zo snel mogelijk iets kunnen kopen. Tegenwoordig is het ook belangrijk dat het veilig gebeurt en dat betekent vaak dat er ook een complex technisch aspect zit achter online transacties. Plug&Pay heeft daarom gebruiksvriendelijke software ontwikkeld zodat je als ondernemer makkelijk diensten en producten kan verkopen met maar een simpele druk op de knop. Maar loont het om Plug&Pay aan te schaffen voor jouw onderneming? Wij zetten het even op een rijtje.

Voordelen

✅ Zonder Plug&Pay lieten we gewoon ongelooflijk veel geld op de tafel liggen. Nu zorgen onze kassakoopjes en 1-click-upsells ervoor dat we het dubbele verdienen (en dat is véél).

✅ Makkelijk in gebruik voor mensen met een webwinkel en de resultaten zie je gelijk.

✅ Een manier om transacties op je site veel makkelijker en sneller te laten verlopen.

✅ Goede opties om transacties bij te houden en data te gebruiken voor het beheer van je klanten.

✅ Door koppelingen eenvoudig te integreren met andere sites en systemen zoals Mollie, ideal en apple pay zodat het veelzijdig in gebruik is.

✅ Dankzij de link met de Internet marketing Unie heb je ook toegang tot hun community en support.

Nadelen

❌ Als je technisch bent ingesteld, kun je zelf veel ontwerpen wat door Plug&Pay wordt aangeboden. Wij vinden het echter de moeite waard om Plug&Pay te nemen en er zeker van te zijn om meer sales te maken.

Plug & Pay met Mollie: essentieel voor o.a. Ideal

plug and pay mollie

Als je online dingen verkoopt, dan moet je gehoord hebben van Mollie. Dankzij Mollie kun je mensen met alle mogelijke betaalopties laten betalen: Ideal, Paypal, Bancontact, Creditcard, Apple Pay, ING Pay en veel meer.

Mollie is altijd nodig, dus je moet dus sowieso ook een Mollie-account aanmaken. Mollie is de payment service provider voor half ondernemend Nederland. Mollie is namelijk de partij die de betalingen via de banken regelt en het geld aan je uitbetaalt. Zij hebben dan ook de vergunning van de Nederlandsche Bank voor risicobeheersing.

Heb je een Mollie-account gemaakt? Vervolgens moet je twee simpele API-codes kopiëren en plakken naar Plug & Pay – en dan ben je klaar.

Plug & Pay met Zapier

Daarnaast is Plug & Pay te koppelen met Zapier, waardoor je het met alle andere tools kunt koppelen. Zapier is volledig gratis te gebruiken via de Plug & Pay-uitnodigingslink. Zelf gebruiken wij Zapier om de bestelling van ons audioboek en e-boek via ons e-mailmarketingprogramma te laten verlopen.

Hierdoor worden onze klanten ook direct in onze klanten-database gemarkeerd als ‘kocht e-boek’ of ‘kocht audioboek’, waardoor we onze vervolgcommunicatie nog beter op deze mensen kunnen afstemmen. En dat gebeurt allemaal dankzij Zapier.

Plug & Pay koppelen met WordPress / Woocommerce

Hoe koppel je Plug & Pay met jouw WordPress-site? Simpel: via url’s naar jouw betaalpagina’s. In Plug & Pay worden de betaalpagina’s ‘checkout’ genoemd. Iedere Checkout heeft een eigen url waar de Checkout op staat.

Dus:

  1. Maak een salespage op jouw WordPress-site. Plug & Pay levert de checkout-pagina. Daarvóór hoort nog een salespage met alle info over het product. Die salespage maak je op jouw WordPress-site. Dat kan gewoon op de manier waar jouw voorkeur naar uit gaat. Sommigen gebruiken hun favoriete WordPress-pagebuilder, sommigen gebruiken Leadpages en sommigen gebruiken Woocommerce-producpagina’s.
  2. Maak via Plug & Pay een Checkout & Product aan. Dat zijn twee aparte componenten binnen Plug & Pay, die allebei aangemaakt moeten worden.
  3. Haal via Plug & Pay de url op voor de Checkout. Verwerk die url vervolgens in de call to action van de salespage van jouw WordPress-website.

En dan heb je jouw website gekoppeld aan Plug & Pay. Er wordt op deze manier weliswaar geen data overgebracht tussen Plug & Pay en jouw website, maar daar kun je Zapier weer voor gebruiken. Bovendien bevat Plug & Pay genoeg administratie-tools om je data in te kunnen zien.

Heb je een WordPress-site of zelfs een WordPress-site met Woocommerce? Dan kun je voor de verbinding met Plug & Pay als alternatief voor Zapier eventueel de externe dienst Woosa inschakelen voor een paar tientjes per maand extra, zodat Woosa de koppeling maakt tussen Plug & Pay en Woocommerce. In de praktijk vinden wij dat echter niet nodig, omdat Plug & Pay zelf ook goede administratie-tools heeft, waardoor Woocommerce overbodig wordt.

Gratis webinar & gratis e-boek: De Ultieme Checkout

plug and pay beinvloedingswapens

Om de hele gedachte achter Plug & Pay te begrijpen – en om er het meeste uit te halen – kun je een gratis webinar en gratis e-boek raadplegen. We raden ze trouwens ook heel erg aan als je (nog) geen Plug & Pay hebt.

Nadelen van Plug & Pay

We hebben als klant van Plug & Pay onze best gedaan om nadelen te vinden, maar dat is erg lastig omdat het een goed product is. Toch zijn er een aantal zaken waar je rekening mee kunt houden:

  • Er wordt nogal chique gedaan rondom dure termen als ‘neuro-marketing’, ‘conversie-optimalisatie’ en ‘sales-triggers in het brein’. Prima natuurlijk, maar hier zit een valkuil in: dat je je simpelweg door die gigantische woorden laat overtuigen om Plug & Pay aan te schaffen. In de praktijk komt het echter neer op de plusminus 15 elementen die we eerder in dit artikel opsomden.
  • Plug & Pay is zeker uniek, maar je kunt de boel gewoon – zoals dat met alles kan – een op een nabouwen in WordPress. Kun je net zo goed zelf een betaalpagina in elkaar knutselen zonder Plug & Pay? Ja, dat kan zeker, bijvoorbeeld met WordPress-plugins als Contact Form 7, een heleboel Woocommerce-addons en een flink karwei aan eigen customizations aan WordPress. Zo kun je je menu en footers eruit slopen en je betaalpagina zodanig inrichten zodat het op Plug & Pay gaat lijken. Is dat de moeite waard? Absoluut niet, want dat kost tijd en geld, bijvoorbeeld om al die plugins te kopen en website-freelancers in te zetten, waarna je niet eens zeker weet of het allemaal werkt en blijft werken.
  • (Dit nadeel is gerectificeerd. Inmiddels is gebleken dat de betreffende heren niet meer bij de IMU werkzaam zijn en dat de IMU nu een goed opgeleid adviesteam heeft opgetakeld. Ze konden ons met hun gedegen kennis slimme adviezen geven rondom het wel of niet aanschaffen van een ander IMU-product.) Aan de verkoopgesprekken met twee verschillende medewerkers hielden we een nare bijsmaak over omdat ze zomaar ja zeiden op al onze vragen. Iedere functionaliteit waar we naar vroegen, zou volgens hen mogelijk zijn. Nu hadden we wel heel brede vragen – dus zolang je je beseft dat Plug & Pay een pure betaalpagina-tool is, kun je waarschijnlijk gewoon alles doen met Plug & Pay.

Om nog even op dat laatste punt in te gaan: het idee van de Plug & Pay software is dat deze gestandaardiseerd en geoptimaliseerd is voor maximaal resultaat. Dit betekent dat je zelf veel vrijheid hebt, maar niet buiten de kaders kunt gaan die IMU voor je geschetst heeft. Zij hebben hun 10-jarige ervaring in de software verwerkt zodat je zelf zo weinig mogelijk na hoeft te denken over hoe je iets wilt gebruiken. Voor veel ondernemers is dat het beste, maar enkelen vinden het fijner om zelf iets te bedenken en te (laten) bouwen.

Voordelen van Plug & Pay

Plug&Pay biedt veel voordelen die concurrerende betalingspagina’s niet kennen.

  • Ten eerste wordt er gebruik gemaakt van bewezen kant-en-klare templates waardoor het een zeer gebruiksvriendelijk programma is.
  • Bovendien kun je Plug&Pay niet alleen gebruiken voor eenmalige betalingen, maar is het programma ook geschikt voor periodieke betalingen van online abonnementen.
  • De geïntegreerde verkoop– en conversietechnieken zorgen ervoor dat je omzet direct stijgt.
  • De kassakoopjes haalden onze investering er eigenhandig uit.
  • Plug&Pay is bijvoorbeeld de enige Nederlandse software die je klanten in staat stelt met één druk op de knop een upsell te realiseren.
  • Daarnaast kun je met statistieken en testmodules de ideale betaalpagina verder optimaliseren.
  • Ook je administratie wordt een stuk eenvoudiger doordat Plug&Pay facturatie, betalingsherinneringen en abonnementenbeheer van je overneemt. Koppel het betalingssysteem aan je eigen boekhoudsysteem om jezelf nog meer administratieve taken te ontnemen.
  • En alsof dat nog niet genoeg is, bevat de Ultimate-versie van Plug&Pay ook software voor affiliate marketing zodat je de verkoop van jouw product nog beter kunt stimuleren.
  • Koppeling met vrijwel alle betalingsproviders. Het is fijn om die keuze te hebben, ook al hangen er nadelen aan bepaalde betaalmethodes. Persoonlijk vinden wij Paypal erg irritant, omdat Paypal los van Mollie betalingen verzamelt, maar je hebt in ieder geval de optie om ook Paypal en iedere andere betalingsmethode te activeren.

Ik heb/wil een webshop, kan ik dan met Plug & Pay werken?

Ja en nee. Plug & Pay is geen webshop systeem, Het biedt losse betaalpagina’s en upsell-processen. Je kunt dus geen producten importeren of een webshop-omgeving maken. Wanneer je weinig producten verkoopt, dan is dit ideaal omdat de betaalpagina’s volledig afleidingsvrij en geoptimaliseerd zijn voor maximaal resultaat.

We zien steeds meer webshopeigenaren focussen op het verkopen van enkele producten (de bestsellers) i.p.v. een (te) groot assortiment en daarom ook overstappen op Plug & Pay betaalpagina’s. Dat geeft je een clean en effectief proces.

Conclusie van deze review: is Plug & Pay het beste product van IMU?

IMU heeft interessante producten ontwikkeld: Phoenix, Huddle en nu dus ook Plug & Pay. Wij hebben die andere producten – Phoenix en Huddle – (nog) niet getest. Dat staat voorlopig nog niet op onze planning omdat we bij voorbaat sceptisch zijn over die twee nogal ambitieuze concepten.

Over Plug & Pay kunnen we echter duidelijk zijn: het activeren van deze tool is laaghangend fruit met veel resultaat. Een van onze websites is al volledig overgegaan in Plug & Pay. We gaan Plug & Pay nu ook een voor een bij onze andere websites implementeren.

Plug & pay heeft daadwerkelijk USP’s die elders niet te vinden zijn, dus dat gokje wilden we van te voren wel wagen. Nu we Plug & Pay eenmaal hebben gebruikt, zijn we erg enthousiast geworden over dit product van IMU – in ieder geval over Plug & Pay.

Onze conclusie over Plug & Pay is: verkoop je een product online, gebruik het dan zeker. Test hem desnoods hier uit (het is gratis, dus neem even een middagje de tijd en ontdek hoe het werkt) – maar gebruik het. Je omzet zal stijgen. Dat is bij ons in ieder geval dik gebeurd.

Wees echter niet te goedgelovig als je IMU spreekt: het blijven marketeers…

plug and pay review

Het enige waar je voor moet opletten, is dat je niet in de gladde praatjes van de IMU trapt. Zij willen hun producten vaak gewoon keihard verkopen en beloven allerlei dingen over jouw bedrijf zonder dat ze weten of die dingen wel mogelijk zijn voor jouw specifieke situatie.

Dat is gewoon een kwestie van door bullshit en verkooppraat heen kunnen prikken en kritisch door kunnen vragen. Dat ‘leugenachtige sales-aspect’ blijf je behouden bij marketingbureaus en dat is niet anders bij IMU.

Wel kunnen we zeggen: Plug & Pay kan veel én Plug & Pay zorgde bij ons – en bij veel anderen – voor heel veel extra verkopen. Het beste wat je kunt doen: ook zelf een oordeel vellen door het hier in de praktijk uit te proberen.

Verhoog direct de conversie van jouw website met Plug & Pay

Wil jij de conversie van jouw website vergroten? Kies dan voor Plug&Pay, een zeer gebruiksvriendelijk alles-in-1 systeem voor jouw webshop waarmee je klanten kunt laten betalen, upsell-processen kunt inzetten en online abonnementen eenvoudig kunt laten voldoen. Gebruik de verschillende templates met geïntegreerde salestriggers waardoor ook jij je omzet eenvoudig verhoogt. Bovendien is zo’n template binnen enkele minuten geïnstalleerd zodat jij direct kunt beginnen met verkopen.

Onze review van Plug & Pay nog eens punt voor punt

Is Plug & Pay een volwaardig webshopsysteem? Nee.

Plug & Pay is géén webshop-systeem en claimt dat ook niet te zijn. Het is slechts een checkout-systeem. Dat betekent dat het enkel de checkout-pagina optimaliseert. Hier lees je of dit erg is of niet.

Is Plug & Pay niet veel te duur en is het de investering wel waard?

Met de prijs van 49 euro per maand vinden wij Plug & Pay geen goedkope oplossing terwijl het ‘slechts’ de checkout-pagina voor zijn rekening neemt. Of dit erg is en of het bij ons de investering waard was, lees je hier.

De IMU (Tonny & Martijn) doen zo chique over de ‘neuromarketing-triggers’, maar zijn dat geen gladde praatjes?

Ja. Het woordje ‘neuromarketing-triggers’ klinkt indrukwekkend en is dat waarschijnlijk ook. Wij hebben dit echter ontleed en hier laten we zien welke 15 concrete elementen dit nou precies zijn.

Hoe rijmt Plug & Pay met externe diensten die je wel of niet nodig hebt, zoals Mollie, Ideal, Zapier en Woocommerce?

Hier hebben we op een rijtje gezet met welke externe diensten je moet gaan werken en welke optioneel zijn.

Wat zijn de nadelen en voordelen van Plug & Pay?

Het grootste nadeel is dat je ook 49 euro per maand kunt besparen als je ervoor kiest om een x aantal uur (per maand) te besteden aan het zelf bedenken, opzetten en regelen van de checkout met goedkopere WordPress-plugins. Het grootste voordeel heft het nadeel echter op, doordat je die 49 euro per maand makkelijk terugverdient met waarschijnlijk alleen al het kassakoopje.

Inloggen in de admin van Plug & Pay

  1. Ga naar de website van Plug & Pay.
  2. Klik rechtsboven op inloggen.

Plug & Pay Review Samenvatting

Plug & Pay scoort erg hoog op commercialiteit, gebruiksgemak en effectiviteit. In de casus die in deze review is besproken, is te zien dat de omzet direct omhoog ging en omhoog is gebleven dankzij Plug & Pay. De grootste pluspunten zijn de neuromarketing-triggers die automatisch in de templates en overige functionaliteiten verwerkt zijn. Tot slot zijn de modules voor het realiseren van bijverkoop onmisbaar: de kassakoopjes en one click upsells. Plug & Pay is een onbetwiste aanrader.

ReviewPlug & Pay
SamenvattingDeze tool heeft ons overweldigd. Met het grootste gemak verkopen we tegenwoordig onze producten, om vervolgens alweer direct een upsell en/of kassakoopje te realiseren. Hierdoor raden we Plug & Pay absoluut aan. Het is de investering meer dan waard.
Review doorDe Redactie
Beoordeling8.9 (van de 10)
StartenStart hier

Wat nu? Doe nu dit…

Als gebruiker van Plug & Pay willen we je uiteraard ook met vragen helpen via e-mail of telefonisch. We helpen onze mede-ondernemers graag pro bono, dus we kunnen je gerust onze mening, advies of hulp geven rondom deze tool. Als je mailt, kunnen we je via schermopnames ook helpen. Uiteraard is de support van Plug & Pay al afdoende, maar wellicht wil je ook naar onze benadering vragen. Vraag dus gerust om advies via [email protected].

Op jouw succes met Plug and Pay! Of gewoon op z’n Nederlands: Plug en Pay.