Wat zijn de beste boeken over sales? In dit overzicht laten wij onze aanraders zien. Lees verder voor de top 10 beste boeken over sales / verkopen.

Snel overzicht: Deze boeken over sales raden we aan per categorie

Aanrader per categorie:Beste uit de test:
Meest inspirerende visieSales vanuit je hart – Richard van Kray: Richard van Kray leert ons hoe je met vertrouwen kunt werken, zowel voor je klant als voor jezelf. Door dicht bij jezelf te blijven, boek je meer succes in sales. Met zijn unieke aanpak leert van Kray hoe je het belang van de klant en jouw doelen op één lijn krijgt. >> Check laagste prijs
Beste strategische aanpakDe Sales Architect – Terry van den Bemt: Terry van den Bemt presenteert sales als een multidimensioneel proces dat meer vereist dan alleen enthousiasme. Dit boek leidt je naar een diepere, meer gelaagde benadering van sales. Van den Bemt’s methodologie vinden we nodig succesvol te worden en het helpt je om zowel tevreden klanten als persoonlijk succes te bereiken. >> Check laagste prijs
Beste praktische inzichtenAlles = verkopen – Jan Bloemhof: Jan Bloemhof gelooft dat we allemaal verkopers zijn in ons dagelijks leven. Dit boek biedt inzichten in hoe je kansen in de verkoop kunt identificeren en maximaliseren. Van het omgaan met veeleisende klanten tot het overtreffen van concurrenten, Bloemhof biedt stapsgewijze begeleiding om een topverkoper te worden. >> Check laagste prijs

Sales beter de baas. Laat succes niet aan het toeval over – Edwin de Haas

Auteur en succesvol ondernemer Edwin de Haas deelt zijn visie op sales in dit boek. Herkenbare problemen geeft hij hierin weer en hij biedt direct toepasbare adviezen en oplossingen. Zodat jij weet hoe je het anders moet doen.

Dit is een vooral praktisch boek met veel praktijkvoorbeelden. Het is gericht aan directeuren, ondernemers en verkopers. Het is luchtig geschreven, maar ook confronterend en prikkelend. Het zet aan tot actie.

Het leuke aan dit boek is dat er veel cases uit de praktijk worden gegeven. Dit maakt dat de lezer een duidelijk beeld krijgt bij het toepassen van de kennis. Dit komt de sales performance zeker ten goede.

De operationele verkoopcyclus – Rene van Hoften

Op heldere wijze beschrijft dit boek het operationele deel van sales management. Het is heel toegankelijk geschreven en richt zich op individuele verkoopmedewerkers. Het geeft inzicht in het verkoopproces.

Van Hoften ziet verkoop als een cyclisch proces. Eerst behandelt het de interne verkoopcyclus. Daarop komt de externe verkoopcyclus aan de beurt. Als laatste wordt verteld hoe je de theorie tot een effectief verkoopplan kunt omzetten.

Inleiding sales. Een introductie in een veelzijdig vakgebied – Stefan Renkema

Dit boek behandelt het complete vakgebied van sales. Dit zijn onder meer de fases binnen het sales proces, de lead generation, de waardeproposities, de klantenpiramide, accountmanagement en meer. Voor het doen van aanbestedingen en netwerken is er extra aandacht.

Stefan Renkema is als hoofddocenten Sales aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen verbonden. Hij schreef dit boek, dat als handboek kan worden gebruikt voor studenten binnen het sales vak.

Sales vanuit je hart. Hoe je echt van betekenis bent, voor de klant en voor jezelf – Richard van Kray

Als verkoper kun je vanuit vertrouwen werken en daarmee tevens trouw zijn aan jezelf en hierin succesvol zijn. In dit boek legt Richard van Kray je uit hoe.

Aan de hand van zijn boek kun je echt van betekenis zijn voor de klant, terwijl je jezelf daarbij niet hoeft te vergeten. Want binnen de sales cijferen mensen zichzelf vaak weg. Volgens van Kray hoeft dit absoluut niet. Sterker nog: als je dicht bij je zelf blijft, dan doe je het veel beter.

Toch staan jouw doel het belang van de klant soms relatief ver uit elkaar. Denk bijvoorbeeld aan een prijs. Welke kant kies je dan? Je kunt het ene doen, zonder dat je daarvoor het andere hoeft te laten. Van Kray legt je uit hoe.

De sales architect. Ontwerp je optimale salesorganisatie – Terry van den Bemt

Hoe je alles echt goed aanpakt? Terry van den Bemt weet hoe. In zijn boek legt hij het je uit. Sales is namelijk tegenwoordig veel meer dan een eendimensionaal trucje. Het is veel veelzijdiger. Het vraagt dan ook meer van je dan sec enthousiasme en doorzettingsvermogen.

Het maakt daarbij niet uit of je in commercieel opzicht verantwoordelijk bent voor je eigen bedrijf, voor een klant of voor een team. Voor alle partijen geldt tegenwoordig meer diepgang, meer gelaagdheid op het gebied van sales.

Terry van den Bemt leert je de moderne salesvaardigheden bij. Zij aanpak is bewezen succesvol en hiermee maak je van jouw bedrijf of organisatie een succes. Met tevreden klanten én een tevreden jij als eindresultaat.

De zeven zonden van verkopers. Alles wat je moet weten voor succesvolle koude acquisitie – Michel Hoetmer

Dit boek gaat over de zeven zonden van verkopers. Dat verkopers vaak dezelfde zonden begaan, dat is zonde. Het kan zoveel beter. Michel Hoetmer vertelt je hoe.

Michel Hoetmer is zelf verkooptrainer. Te vaak heeft hij gezien dat verkopers niet leren van hun fouten. Of dat ze geloven in verkoopfabeltjes. Dat ze de verkeerde vragen stellen. Of veel te snel een aanbod doen. Andere verkopers vissen weer in de verkeerde vijvers, of ze doen hetzelfde als de concurrent. Wat dacht je van het denken dat koude acquisities niet werken. Allemaal klassieke fouten. Zeven zonden. Hoetmer leert ze je af.

Alles is verkopen. Zo maak je van jezelf een top-of-mind verkoper – Jan Bloemhof

In ieder mens schuilt een verkoper. Want we verkopen elke dag. Iedereen doet het. Daarbij volgen we graag de gebaande paden. Jan Bloemhof opent je ogen. Hij laat je het verkoopvak met andere ogen bekijken.

Met dit boek leert Bloemhof je hoe je het juiste moment ontdekt om een deal te kunnen sluiten. En hoe je met veeleisende klanten moet omgaan. Hoe je ze tevreden stelt.

Om leidend in het vak te zijn, moet je sneller, scherper en daadkrachtiger zijn dan je concurrenten. In dit boek leer je stukje bij beetje hoe jij dit in de vingers krijgt.

Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt – Erwin Wijman

Als iets fantastisch is, dan verkoopt het nog niet. Bijna niets verkoopt zichzelf. Je moet mensen laten weten dat er is. Dan pas worden ze enthousiast. En daarom bestaat er reclame. De ‘key’ ligt volgens Erwin Wijman binnen aantrekkelijke reclame.

Je hoeft maar twee dingen te doen om de Apple onder de computers te worden. Ten eerste moet je je merk begeerlijk maken. Ten tweede moet je dit op de juiste manier delen met de wereld. Want onbekend maakt onbemind.

Dit boek is gericht aan alle mensen die graag hun producten beter willen verkopen. Marketingdeskundige Wijman helpt je hierbij.

IJs verkopen aan Eskimo’s. De psychologie van overtuigen – Pacelle van Goethem

De auteur is ’s lands bekendste overtuigingsdeskundige. Haar adviezen heeft Pacelle van Goethem samengebracht in een voortreffelijk boek. In Nederland is dit het standaardwerk op het gebied van overtuigen.

Van Goethem biedt je een revolutionair verkoopmodel. Daarnaast verschaft ze je inzicht in de psychologie van het overtuigen. Dit inzicht is gebaseerd op enerzijds de ervaringen van de auteur en anderzijds hersenonderzoek.

Aan de hand van deze kennis en met praktische tips word jij straks de meester in het overtuigen. Jij leert alles over wat nodig is om onweerstaanbaar te worden.

Street smart sales. 8 powerskills waarmee je alles aan iedereen kunt verkopen – Ronald Bogaerds

Mensen die street smart zijn, zijn in staat om alles aan iedereen te kunnen verkopen. Als jij ook zo’n verkoper wilt worden, dan is dit boek voor jou geschreven. In het boek staan 8 zogenoemde powerskills. Hiermee kun je de moeilijkste klanten overtuigen.

Dit boek zit vol met inspiratie, vol verhalen en het geeft veel praktische tips en voorbeelden. Zodat jij een betere verkoper wordt. Ronald Bogaers weet waar hij over praat. Hij staat bekend als de best beoordeelde commerciële trainer op Studytube. Met dit boek heb jij dus goud in handen en met je nieuwe skills zal er veel goud gaan volgen.