Hoe maak je je blog of website bekend? Hoe krijg je meer bezoekers en volgers op je blog? Als je eenmaal weet wat je moet doen, krijg je eenvoudig 100.000+ bezoekers per maand. Lees verder om dit traffic-geheim te leren…

In dit artikel ga je leren om met content honderdduizenden bezoekers te genereren, maar laten we beginnen met duidelijk te maken dat content niet de enige manier is om bezoekers naar je website te krijgen…

Waarschuwing: neem even adem en denk logisch na… heb je überhaupt websitebezoekers nodig?

heb je überhaupt websitebezoekers nodig

Er is een heel grote kans dat jij helemaal geen 100.000 website-bezoekers per maand nodig hebt, maar dat je genoeg hebt aan acht per maand.

Waarom? Grote kans dat jij freelancer bent en per jaar genoeg hebt aan twee grote klanten van 30.000 euro per stuk.

Die mensen heb je via je eigen netwerk ontmoet en via jouw kaartje naar je website gestuurd. Dit is een gigantisch rendement van 60.000 euro per jaar uit acht websitebezoekers per maand.

Maak kennis met Lia… Lia is een waanzinnige freelance-coach. Ze verdient 60.000 euro per jaar met twee goede cliënten. Ze komt naar mij toe met het volgende non-probleem:

Ze vindt het vreemd dat haar website maar acht bezoekers per maand heeft… Dat is helemaal niet vreemd maar heel gezond en normaal! Ze spreekt 8 potentiële klanten per week en die stuurt ze naar haar website. Daarvan worden er twee klant. Uitstekend toch? Iedereen tevreden. En dat met 8 bezoekers per maand.

Snap je hem? Dat gezegd hebbende… laten we naar de eerste manier gaan kijken om kwalitatieve traffic te genereren: adverteren…

Content is niet alles… Adverteren is vaak een betere manier

adverteren voor websitebezoekers

Je hoeft niet per se ‘iets met content’ te doen. Soms is ondernemen extreem simpel:

  1. Heb een product of dienst, heb een salespage en heb eventueel een leadpage.
  2. Betaal voor advertenties, bijvoorbeeld via Facebook- of Google-advertenties, om bezoekers naar die salespages en/of leadpages te krijgen.
  3. Hoor de (virtuele) kassa rinkelen.

Drie stappen. Simpel.

Er is ook een andere manier om een heleboel bezoekers naar je website of blog te krijgen: content! Zie volgende paragraaf…

Meer traffic genereren? Content = Traffic

traffic naar je blog krijgen

Content = traffic. Hoe meer nuttige pagina’s met content, hoe meer traffic. Voordat ik je een aanpak ga leren waarmee je dit voor elkaar krijgt, is het belangrijk te weten dat iedereen een andere aanpak heeft…

Er zijn heel veel verschillende manieren om met content traffic te genereren

Je zal in dit artikel één gigantisch effectieve manier leren om honderdduizenden websitebezoekers te genereren met content.

Die aanpak is namelijk: content maken die gericht is op SEO-traffic. Let ook even op het woordje ‘één’: hoe ik over content denk, is slechts één filosofie.

Een andere filosofie/manier kan zijn om vol op social media-traffic in te zetten, bijvoorbeeld met een Instagram-account of een Facebookpagina.

Uiteindelijk geldt: welke aanpak/filosofie je ook kiest, het werkt altijd als je je daadwerkelijk op die aanpak focust. Kies één aanpak en ga daar vol voor. Of het nou mijn aanpak is, of toch een andere aanpak, bijvoorbeeld via social media, is niet het punt. Het punt is dat je één ding kiest en dat uitvoert.

Dat gezegd hebbende, ga je in dit artikel leren hoe je via SEO een constante mega-stroom aan websitebezoekers gaat genereren.

Niemand zit op jouw content te wachten (serieus)

niemand wil je content

Ik ga je de harde waarheid geven: niemand wil jouw content lezen. Niemand staat erop te wachten. Het is niet alsof er duizenden mensen continu je website zitten te refreshen in de hoop je nieuwste stuk als eerste te lezen.

Ik ga je ook de oplossing geven: als niemand naar jouw content gaat, breng je de content naar het grote publiek: geef mensen datgene waar ze actief naar zoeken.

Dit is wat je doet met SEO! En weet je wat? Bijna geen enkele ondernemer komt op dit idee, want ze zijn allemaal zo egoïstisch om te denken dat mensen op hun content zitten te wachten.

Je hebt dus geen concurrentie als je aan SEO doet!

traffic met seo

Er is iets heel moois aan de hand in internetland… Écht álle ondernemers die besluiten ‘iets met online aanwezigheid’ (krijg je ook al jeuk van dat laatste woord?) te doen, grijpen als eerste naar het idee om ‘iets met social media’ te doen.

Allemaal maken ze gretig een Facebookpagina aan… en wat voor prachtige kans ligt er dan open omdat écht níemand daarnaar omkijkt? 3 letters. S – E – O.

Waarom is het slim om aan SEO doen? Omdat bijna niemand anders het op deze manier aanpakt.

De grootste kansen zitten in SEO omdat iedereen zich standaard op social media stort.

Waar liggen kansen? Niet bij datgene wat iedereen al doet! En wat doet iedereen zodra men zegt: ‘Ik moet online aanwezig zijn’?

Een Facebookpagina maken… Echt waar… het is het eerste wat iedere ondernemer doet die ‘iets met online aanwezigheid’ wil doen.

En dat terwijl een Facebookpagina maken en invullen een van de minst nuttige taken is die een (beginnende) ondernemer kan doen.

Maar toch doet iedere ondernemer het, en alleen maar omdat iedere andere ondernemer het doet en omdat dit als eerste geroepen wordt op een KVK-startersdag…

Dus als iedereen dat al doet, wat kun jij dan doen wat wel effectief is? SEO! Niemand doet dat! Je concurrenten die succesvol van SEO gebruikmaken, zijn waarschijnlijk op een hand te tellen.

Wat het betekent en waarom dit – in combinatie met content op je website – de sleutel is naar 100.000 websitebezoekers, gaan we verder in dit artikel ontdekken.

Content maken voor SEO-traffic is veel beter dan content maken voor social media-traffic!

Richt je volledig op SEO en vergeet social even. Waarom?

Als je content maakt voor social media zoals Facebook, maak je Facebook heel blij. Niet jezelf. Facebook wil zijn gebruikers echt niet wegsturen van Facebook naar jouw website: Facebook wil zoveel mogelijk mensen op Facebook houden.

Kijk maar eens naar een aantal willekeurige Facebookpagina’s met een paar duizend volgers. De berichten van dit soort pagina’s leveren steeds niet meer dan 50 kliks naar een website op.

Daar ga je geen 100.000 bezoekers per maand mee trekken, en bovendien moet je steeds moeite doen om dagelijks een bericht te posten, terwijl SEO passief voor die traffic zorgt.

Als je toch tijd en energie in content stopt, doe het dan op mijn manier: focus je content-inspanningen op je eigen site. Want op social media wordt het na 2 dagen naar de diepe krochten van de timeline gestuurd en ziet nooit meer iemand het.

Begrijp de beperkte kracht van blog-artikelen die lezers krijgen via social media (dat is maar gedurende 2 dagen zo) en de grotere kracht van blog-artikelen die ook grote, oneindige stromen lezers krijgen via Google.

Adverteren op social media maakt je rijk – Content maken op social media maakt je sociaal

adverteren voor websitebezoekers

De vorige paragraaf betekent niet dat social media slecht is. Social media is geweldig voor bedrijven… om gewoon lekker op te adverteren en zo lekker dingen te verkopen.

Als je zonder advertenties – dus gewoon met onbetaalde berichten – hetzelfde probeert te bereiken en/of traffic wilt genereren, ben je totaal niet effectief bezig.

Onbetaalde berichten op social media zijn, zoals het woord al zegt, ervoor bedoeld om sociaal te zijn. Niet om mensen ermee een website of product op te dringen. Dat doen advertenties namelijk al.

Heb voor jezelf het verschil helder tussen advertenties en onbetaalde berichten op social media. Wil je je hoofdfocus vervullen (omzet draaien), adverteer dan. Heb je daarnaast nog tijd om sociaal te zijn, plaats dan gerust onbetaalde berichten.


Door op SEO in te zetten, krijg je makkelijk 100.000+ traffic per maand… passief

seo voor je blog bezoekers

Zet je op SEO in om op zoveel mogelijk algemene, relevante en populaire zoektermen gevonden te worden, dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je te weinig traffic krijgt.

En het mooiste van het hele verhaal is… dat het passief is! Je hebt de content eenmaal gemaakt, en daarna hoef je het nooit actief te promoten, wat bij social media wel zou moeten.

Met SEO groei je niet naar 100 websitebezoekers per dag, maar naar 4.000 websitebezoekers per dag. Niet naar 1 mailinglist-inschrijving per dag, maar naar 30 mailinglist-inschrijvingen per dag. Niet zo bijzonder natuurlijk, maar omdat het passief is en dus niks extra kost, is het juist mega interessant.

Richt je op SEO met jouw content, en als bonus krijg je er gratis een hoop social-traffic bij!

een van mijn websites met gratis social traffic

Kijk eens naar bovenstaande screenshot van de analytics van een van mijn websites. De site kreeg in een maand 63.000 bezoekers via Google (organic). Dat is al passief, dus zonder moeite.

En raad eens hoeveel moeite het kost om maandelijks ook zo’n 700 bezoekers via social media te krijgen als leuke bonus? Absoluut niks! Er zijn mensen die je berichten spontaan delen op hun social media.

Richt je je dus op SEO in plaats van social, dan krijg je het beste van beide werelden.

De grap is: door je alleen maar op Google te focussen, krijg je van nature veel bezoekers van Social Media. Ik negeer social media volledig door me met mijn content volledig op Google te focussen waardoor ik tienduizenden bezoekers per maand krijg. En toch krijg ik per maand zo’n 700 lezers via social media – puur doordat lezers via Google dit soms zelf op hun tijdlijn delen. Gratis en voor niets. Maar ja, die tienduizenden bezoekers via Google – wat veel meer is dan die social-bezoekers – zijn ook gratis en voor niets.

Hoe krijg je die 100.000 bezoekers precies op je blog?

schrijven voor blogbezoekers

De enige manier om aan die 100.000 gratis bezoekers te komen, is door 30 artikelen voor SEO te schrijven.

Inderdaad… huur maar een vakantiehuisje en ga een week lekker schrijven totdat je 30 artikelen hebt.

Marietje lijdt aan het ‘2-artikelen-syndroom’. Ze heeft 2 zweverige artikelen op haar site: ‘Het pad naar liefde in je hart’ en ‘Jouw zielsweg’ . Velen zijn net als Marietje. Niet erg hoor, want Marietje’s zweverige artikelen hebben gewoon twee grote prospects uit haar offline netwerk overgehaald om klant te worden. Wat ze doet is prima.

Het punt is echter: wil Marietje 100.000 bezoekers per maand, dan moet ze om te beginnen geen 2 zweverige, maar 30 concrete artikelen schrijven.

Hoe kun je vol vraagtekens naar mij toekomen met de melding: ‘Waarom heb ik maar 8 bezoekers per maand?’ terwijl je maar twee artikelen op je site hebt?

Kijk bij een willekeurige life coach op de website en je zal altijd 2 of 3 blogartikelen vinden. En vervolgens zegt Marietje: ik snap niet waarom ik maar 8 bezoekers per maand heb… Volgens mij hebben wij allemaal een vraag voor Marietje. Hoezo baal je van de niet-gekregen resultaten, terwijl je het benodigde werk niet hebt gedaan? Als je er niet de energie in hebt gestoken, wil ik je niet zien balen. Dat zou onlogisch en hypocriet zijn.

De oplossing is simpel. Er zijn maar twee stappen.

Stap 1: Huur een vakantiebungalow.
Stap 2: Bedenk – en schrijf over 30 onderwerpen die aan het volgende voldoen:

  • Je wilt erover schrijven of je vindt het leuk om er onderzoek naar te doen.
  • Een simpele zoekopdracht in Google geeft je via de suggesties een indicatie dat er daadwerkelijk naar gezocht wordt. Dit is alle ‘keyword research’ die je nodig hebt.
  • Je gelooft dat je het best mogelijke artikel over dit onderwerp kunt schrijven. Meestal komt dat neer op 2.000+ woorden.
  • Stap 3: Schrijf het beste artikel over dit onderwerp. Geen ‘Technische SEO’ nodig! Google’s algoritme zal 100% zeker het beste artikel vinden, en dat is jouw artikel.

Laat die 30 artikelen door de jaren heen uitgroeien tot 500 artikelen en je hebt je 100.000+ bezoekers per maand ruimschoots te pakken.

Is dat alles? Ja! Door alleen dit te doen, krijg je 80% van het resultaat

geslaagd met je blog

Eigenlijk zou je nu aan de slag moeten gaan met het schrijven van 30 artikelen voor je blog.

Wil je toch eerst nog een volledig stappenplan lezen over SEO, lees dan mijn artikel met alle SEO-stappen.

Op jouw succes!